alleen overlappende nummers meenemen in eindoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hi

ik heb een landelijk overzicht, met daarin alle debiteur nummers van de klanten. helaas is er geen veld terug te vinden met provincie, anders wat het easy.

wat ik wil is alle deb. nrs. van een bepaalde provincie eruit filteren.

ik heb een aparte lijst met alle deb. nummers van die bepaalde provincie. in mn totaal lijst staan dus alle debiteur nummers (heel nederland).

hoe kan ik nu deze deb. nrs van die bepaalde provincie eruit halen? naast elkaar leggen en dan de overlappende, matchende nummers meenemen. maar concreet in access hoe gaat dat ook al weer?

hi

ik heb een landelijk overzicht, met daarin alle debiteur nummers van de klanten. helaas is er geen veld terug te vinden met provincie, anders wat het easy.

wat ik wil is alle deb. nrs. van een bepaalde provincie eruit filteren.

ik heb een aparte lijst met alle deb. nummers van die bepaalde provincie. in mn totaal lijst staan dus alle debiteur nummers (heel nederland).

hoe kan ik nu deze deb. nrs van die bepaalde provincie eruit halen? naast elkaar leggen en dan de overlappende, matchende nummers meenemen. maar concreet in access hoe gaat dat ook al weer?
Je moet de tabellen joinen. In de QBE (query by example) ofwel query in desing mode selecteer je de tabellen en dan link je de overeenkomstige velden.
Je selecteert wat je wilt zien en je runt de query. Op deze manier maak je alle queries. Dus ik snap het probleem niet echt.

Maar misschien was je het vergeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan