Alleen plakken waarde mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dit dan het juiste formaat dat je in een CSV of een XLS of ander formaat aangeleverd krijgt ?

Wij krijgen het idd meestal als csv, maar ook als xls en soms zelfs in word aangeleverd.

Om tijd te besparen doen collega's vaak ctrl C en ctrl V en dit zorgt dan formaat wordt veranderd en dit dus later in het document fout gaat.
Jou voorbeeld geeft idd de goede weergave per kolom
 
Ik zie het probleem niet maar zal aan mij liggen. Succes verder.

Voor mij is het niet zo'n probleem, ik doe het wel goed, maar (vooral de oudere) collega's gaan hier geregeld mee in de fout, dus bedacht ik of het niet mogelijk is dat het alleen plakken waarde zou kunnen?
 
Poging gedaan om de kolommen te formatteren zoals verwacht en er dan een zo zware protectie op te leggen dat het format moet overeenkomen met wat verwacht wordt of de paste wordt geweigerd.
In veel gevallen gaat dit goed, maar niet waterdicht. Je kijk nog verder ...
 
Excel biedt blijkbaar wel de mogelijkheid om het format vast te leggen, m.a.w. een text-kolom wordt als text opgeslagen, maar niet het data-type.
M.a.w. als je een getal in die kolom zet wordt de inhoud wel opgeslagen als tekst, maar niet geweigerd ! Dus je opzet is dan niet geslaagd ...

Ik vind geen mogelijkheid om het data-type van een cel te 'forceren' met de parameters van de cellen.
Misschien heeft iemand van de collega-bezoekers hier nog een andere insteek, maar ik vind het niet...

Je kan misschien wel je collega's wat in het gareel doen lopen door duidelijk te maken (kleurtje, kadertje, ... ?) in welke kolom ze de cursor moeten plaatsen bij het paste-gedeelte.
En als de bronrecords correct zijn komt elk veld ook correct terecht. (Ook ouderen - zoals ik - kunnen dat hoor !)
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim old
With Application
    .EnableEvents = False
      old = Target
      Target.Clear
      Target = old
    .EnableEvents = True
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan