alleen rode inkt kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Hoi,
Een week na het zelf navullen van mijn kleuren cartridge (57) vond ik het tijd om hem te resetten dmv afplakken van enkele contactjes (http://www.coeverden.nl/coku/download/HP.pdf)
Dit temeer omdat de gele kleur het ineens opgaf.
Nu krijg ik na het resetten alleen nog maar rode inkt!
Uiteraard heb ik reeds alle schoonmaak opties zowel software matig als handmatig met vloeistof uitgevoerd.Ook heb ik hem even in de vloeistof gezet met het printplaatje.
Hij is niet overvuld (overgelopen ) want eerst was alles goed.
Gr René:confused:

Geplaatst door Rene1
Hoi,
Een week na het zelf navullen van mijn kleuren cartridge (57) vond ik het tijd om hem te resetten dmv afplakken van enkele contactjes (http://www.coeverden.nl/coku/download/HP.pdf)
Dit temeer omdat de gele kleur het ineens opgaf.
Nu krijg ik na het resetten alleen nog maar rode inkt!
Uiteraard heb ik reeds alle schoonmaak opties zowel software matig als handmatig met vloeistof uitgevoerd.Ook heb ik hem even in de vloeistof gezet met het printplaatje.
Hij is niet overvuld (overgelopen ) want eerst was alles goed.
Gr René:confused:

Wat je gedaan hebt, is zowiezo een flagrante fout.

1° Je mag NOOIT je cartridge zuiver maken met vloeistof. Als het manueel doet, Steeds met een droge katoenen doek.

2° Je hebt je catridge even in vloeistof gedompeld, met printkop. Dus vergeet het.

Mijn diagnose.
Koop een nieuwe, niet hervulde catridge, en je probleem zal hopelijk vor u, opgelost zijn.

hoeveel maal heb je hem al opgevuld

bij mij is een 78 en moet toch na 7 opvullingen en nieuwe kopen print is dan niet meer goed

zou kunnen dat er opgedroogde inkt of een stukje spons voor zit

heb je geen airpuller zo kun je proberen geel er door te krijgen

Geplaatst door ibiza
hoeveel maal heb je hem al opgevuld

bij mij is een 78 en moet toch na 7 opvullingen en nieuwe kopen print is dan niet meer goed

zou kunnen dat er opgedroogde inkt of een stukje spons voor zit

heb je geen airpuller zo kun je proberen geel er door te krijgen

Neem gerust van mij aan, dat zijn printkop naar de ....... is.
Gezien de verklaring van vraagsteller, dat hij de cartidge ,met printhead, in een vloeistof(zonder of met detergent) heeft gestopt, ben ik voor 99% zeker dat deze naar de hemel is.
Ik heb genoeg ervaring met herstellen en onderhoud van printers.

schoonmaakmiddel

Ik ken het schoonmaakmiddel als een regulier poetsmiddel om dmv een wattenstaafje de printopeningen voorzichtig te reinigen, indien nodig.
Natuurlijk moeten de contacten droog blijven.
Op div internetsites wordt het aangeraden bij problemen zoals ik die nu heb.
Het schoonmaakmiddel is speciaal voor dit doeleind ontwikkeld en is géén ammonia of zo..
Als dit nu ook al niet werkt is dat bijvullen bijna een kostbaarder zaak dan nieuwkoop, afgezien van de ergenissen!.
Dit is n.l al de tweede keer dat dit gebeurd.
Gr René:mad:

nog geen oplossing?

Een nieuwe cartridge kopen kunnen we altijd nog, maar heeft niemand een oplossing voor deze twee! cartridges met hetzelfde (rood ) probleem? Of hetzelde probleem ook meegemaakt ?
Gr rené:rolleyes:

opgelost!

Kleuren weer bijgevuld en met een airpuller de spuitkop leeggetrokken,weer gevuld en zo weer € 28 verdiend!:D

aandelen?

Geplaatst door vanzwam

Wat je gedaan hebt, is zowiezo een flagrante fout.

1° Je mag NOOIT je cartridge zuiver maken met vloeistof. Als het manueel doet, Steeds met een droge katoenen doek.

2° Je hebt je catridge even in vloeistof gedompeld, met printkop. Dus vergeet het.

Mijn diagnose.
Koop een nieuwe, niet hervulde catridge, en je probleem zal hopelijk vor u, opgelost zijn.

Toch geen aandelen in cartridges hoop ik ?
Het is opgelost en zo € 28 verdiend !
Gr René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan