Alleen thuis geen wifi op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonVinn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Hallo allen,

Ik heb een compaq laptop met windows 7 erop (origineel vista). Tot voor kort had ik altijd wifi thuis maar dit doet het niet meer.
Ik heb op alle andere plekken zoals op school en bij vrienden gewoon wifi en kan gewoon op het internet.
Ik heb echt al van alles geprobeerd van modem/router opnieuw instellen tot nieuwe drivers downloaden.
Ook via de kabel maakt hij geen verbinding.
Kunnen jullie mij helpen?

Wanneer ik probleem oplossen doe geeft hij aan dat hij het probleem met probleemoplossing niet kan oplossen.

Groet,

Laatst bewerkt:
Kijk eens op je wifi router/accesspoint na of je een kanaalnummer gebruikt dat boven de 11 ligt (dus kanaal 12 of 13).
Is dat het geval, stel eens een kanaalnummer in van 11 of lager, en kijk of je daarna wel kunt verbinden.

Tijs.

Ik ben de enige in het huis die geen verbinding heeft. Zou dit dan nog uitmaken?

Overigens: Als het bedraad ook al niet werkt, dan zou ik (naast de tip van mijn vorige posting) de TCP/IP instellingen omzetten/resetten:
a. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad.
b. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor: "Als Administrator uitvoeren"
in het geopende CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Daarna de pc herstarten en opnieuw proberen.

Overigens kan ik nóg een reden bedenken waarom het niet gaat: Kijk in de instellingen van je router na of MAC-filtering aan staat. Indien ja, zet dat uit.
Probeer daarna opnieuw bedraad en draadloos te verbinden.

Dat jij de enige bent die niet kan verbinden kan duiden op het probleem van 'te hoog kanaalnummer', al dan niet gecombineerd met MAC-filtering. Kijk dat dus helemaal na (en doe ook die TCP/IP stack reset van de eerste paragraaf van deze posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan