alleen .trk files oploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
helpmijboy zei:
saves voor een spel.
die kan je dan toch beter uploaden met bijvoorbeeld ws ftp? waar heb je dan frontpage voor nodig?
het gaat dus uitsluitend over losse files

helpmijboy zei:
het gaat erom dat andere mensen die files oook kunnen uploaden.
ok
als je dat zou willen doen kan je beter een ftp servertje op je pc installeren, alleen dan moet je pc wel constant aan staan. bv bulletproof ft server
als je het op webruimte van je provider wilt doen dan moet je mensen jouw accountgegevens geven en dat lijkt me niet ok.

ik ben van plan om die files naar een apart email adres te sturen. (de files zijn tog niet groter dan 400kb), want ik heb wel al een upload formulier, maar daar kan je dus alle bestanden mee uploaden:

HTML:
<form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="--WEBBOT-SELF--">
	<!--webbot bot="FileUpload" S-Email-Address="iemand@iemand.nl" S-Email-Format="TEXT/PRE" -->
	<p><input type="file" name="F1" size="20"></p>
	<p><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"></p>
</form>
weet iemand hoe je dus alleen maar .trk files kan uploaden?

Laatst bewerkt:
kan je toch .rar files van maken en dan erop zetten?
of een ander zip format.

daar gaat het me niet om, ik wil dat mensen alleen .trk files kunnen uploaden, en geen andere bestanden

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niks van het .trk idee, maar snap wel dat het voor games is of voor GPS . (eigen gemaakte kaarten ofzo?)

Wel wat links gevonden, maar weet echt niet of dit wat is hoor.

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=TRK

http://www.waypointsgps.nl/Help/MENU_TRACKEN.HTM

En dan ook maar de het zoekargument: .trk of trk extension.

Ik vrees dat je hier niet iets aan hebt, maar wie weet?

Het argument om er een gecomprimeerd bestand van te maken, en eventueel op zo'n dumpserver te kwakken is ook nog niet zo'n gek idee. Het zal dan nog niet zijn wat je zoekt, maar dan kan je het eventje via een omweg doen, tot de oplossing (Iemand die dit echt weet) opduikt.

Laatst bewerkt:
Lijkt me toch dat je ieder soort bestand kan uploaden, of deze nou bekende bestandsformat heeft of niet.

paapie zei:
Lijkt me toch dat je ieder soort bestand kan uploaden, of deze nou bekende bestandsformat heeft of niet.
klopt, maar als je alle bestanden kan uploaden zouden mensen ook onzin dingen kunnen zenden (zoals .exe, zip enzo)

Volgens mij wil dus iets maken in Frontpage, dat vervolgens gepubliceerd wordt, een soort tool, wat mensen in de gelegenheid stellt om alleen dat soort extenmtie's up te loaden.
Een server kan namelijk geen filtering doen op bestandsformaten, dat kun je vergeten.
Een formulier maken met 'bladeren' naar een bestand, waarbij het verplicht is, dat de laatste drie karakters trk moeten zijn, is dat misschien iets ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan