Alleen unieke waarden in keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreetje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
21
Ik heb een database opgezet waarin personen fouten in de bedrijfsvoering in kunnen registreren. Daarin moet aangegeven worden in welke deelmarkt deze fouten zijn voorgekomen en welke opdrachtgever erbij betrokken is geweest.

Nu wordt het keuzevak voor de 'aangever' telkens aangevuld met de personen die al eerder een fout hebben geregistreerd in de database. Dit keuzevak moet echter alleen unieke waarden bevatten en dat krijg ik niet voor elkaar, op dit moment heb ik dus een keuzelijst waarin verschillende malen dezelfde personen staan... en datzelfde geldt voor het keuzevak met de opdrachtgever.

Wie kan me op weg helpen?

BVD

* ik werk overigens in Access 2010
 
Waarschijnlijk heb je de keuzelijst gebaseerd op de verkeerde tabel. Je moet je keuzelijst baseren op de tabel Opdrachtgevers, niet op de tabe Foutregistratie (de namen zijn uiteraard gefingeerd ;) )
 
gebruik Select Distinct bij de row source van het keuzevak
Dit kan je regelen bij eigenschappen in het query venster zet unieke waarden of unieke records op waar

JanvP
 
De oplossing van perpon is alleen geschikt als je zeker weet dat alle opdrachtgevers te kiezen zijn; als je (zoals ik dus vermoed) de keuzelijst baseert op de tabel met je foutregistratie, zul je met die techniek alleen opdrachtgevers terugzien die al een keer gebruikt zijn. De rest zie je niet. Daarom: haal de opdachtgevers uit de brontabel... En daar staan ze uniek in, dus is een gewone query genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan