• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen waarden ophalen die < of > nul zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Goedemorgen iedereen,

Ik heb een excel sheet met meerdere tabs. Nu wil ik in een nieuw tabblad gegevens ophalen die in een ander tabblad staan.

Ik wil enkel gegevens ophalen uit een bepaalde rij als in die rij een bepaalde cel een waarde heeft van < of > nul. Als de waarde wel nul is, moet er geen data worden opgehaald.

Zo zou ik op tabje A 50 rijen hebben, waarvan er 20 cellen een waarde hebben van 0. Op tabje B moeten dan 30 rijen worden opgehaald.

Dit kan met een filter wellicht, maar dat is expliciet niet de bedoeling. De rij nummering klopt dan niet en dat verstoort een bepaalde, ingewikkelde berekening die op de data in tabje B moet worden toegepast.

Alvast bedankt.

Groeten,

Leeson.

Op Blad 2, gebruik je daar dan A1:A30, of A1:A50 met een lege cel voor de overeenkomstige nullen?

Thnx voor je snelle antwoord!

Blad 2 moet dan de range B1:B50 checken op blad 1, maar uiteindelijk slechts 30 waarden weergeven. Dus blad 2 zou lopen tot A1:A30

Bijvoorbeeld blad 1

A B C
1. 100 0 50
2. 101 1 55

Blad 2 wordt dan

A B C
1. 100 1 55

Zie bijlage dan.

Ik heb een matrixformule gebruikt. Je geeft die in zoals een andere formule, maar niet afsluiten met Enter maar met Ctrl-Shift-Enter. Dan zet Excel accolades rond de formule.

Wigi

Bijlagen

Wow, Wigi, ontzettend bedankt. Zodra ik thuis ben vanmiddag (zit op kantoor) ga i t uitproberen.

Groeten!

Er gaat iets niet goed

Beste Wigi,

Het kan niet anders dan dat ik iets niet goed doe, wanneer ik je formule copy-paste in mijn sheet en het bereik aanpas krijg ik een fout #WAARDE

Ik gebruik ctrl+shift+enter.

Misschien maak ik een fout in het instellen van het bereik, daar werk ik nooit mee... De formule werkt gewoon goed in de sheet die je me stuurde. Heb je enig idee waar het aan kan liggen?

Groeten,

Leeson.
Aanvulling:

Misschien ligt het probleem hieraan, de kolom/ bereik waaruit ik gegevens probeer op te halen bevat een formule. De waarden die daar staan weergegeven worden berekend door een als functie. Indien bepaalde criteria worden gehaald wordt er een getal weergegeven, zo niet, dan staat er een nul.

Laatst bewerkt:
Het handigste is om in een lege cel te staan, F2 te drukken, de formule te plakken, en dan Ctrl-Shift-Enter te doen. Werkt het dan?

Hey Wigi,
Dank voor je antwoord.
Nee het werkt nog steeds niet, ik krijg dezelfde #WAARDE fout en als ik m laat aanwijzen, wijst het lijntje naar een cel schuin onderin, twee kolommen rechts en staat er een icoontje van een tabelletje bij.

Het enige dat ik zelf kan bedenken, is dat het te maken heeft met het feit dat er in de range 'getallen' zoals ik het bereik heb genoemd om zeker te zijn dat ik geen fout in de formule kan maken formules staan. Immers, in de sheet die ik van je kreeg doet de formule het gewoon. Heb je nog ideeen?

Groeten!

Hang je bestandje eens bij aub, dan kan men hier eens kijken.

Dag Wigi,

Via deze link kan je een 'gestripte' versie downloaden. (De sheet is anders heel erg groot en werd in de huidige omvang al geweigerd als bijlage in dit forum.)

Tabje RMW is de tab waar het om gaat, en wel de laatste drie kolommen (reversal koers, sold@ en bought@)

De waarden van die drie, vanaf rij 53 zou ik graag in een ander tabblad willen plaatsen, zonder de 0 waarden.

Nogmaals dank!

P.s. de sheet is geconverteerd van Office 2007 formaat, dus kleur en lay out zou iets kunnen afwijken van het origineel.

Beste Helpmij-ers,

Heeft de sheet nog tot nieuwe inzichten kunnen leiden? :)

Ik werd verzocht de vraag af te sluiten anders....

Groeten!

Beste Wigi,

Ik gebruik nu je sheet apart voor mijn beoogde berekeningen, het werkt uitstekend!

Ik probeer nu alleen nog de formule te copy-pasten zodat ik de berekening op meerdere rijen kan toepassen dan de aanwezige 52. Wellicht dat het me door de complexiteit van de formule niet lukt, of omdat het met bereiken werkt waar ik zelf niet bekend mee ben, maar zou je me daar nog instructies voor kunnen geven?

Thnx again voor de enorme hulp (hier was ik nooit uitgekomen :) )

Groeten!

Hang dan je huidige bestandje bij met enkel de essentie erin en niets meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan