• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen werkdagen tellen in een week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Ik wil graag dat excel een x aantal dagen zo bij een datum optelt, zodat het weekend niet meegeteld wordt. Zie ook attachement.

Dus:
Indien begindatum 29-03-2006 is en daar moeten 5 werkdagen bij komen, dan moet de uitkomst zijn: 05-04-2006

Indien de begindatum 29-03-2006 is en daar moeten 10 werkdagen bij komen, dan moet de uitkomst zijn: 12-04-2006.

Wie kan mij met deze formule helpen?

Bijlagen

Beste Syphera,

Dat kan met de functie =netto.werkdagen()
Misschien moet je eerst via Extra - Invoegtoepassingen ervoor kiezen Analysis ToolPak te installeren.

Groeten,

Richard

Hoi Syphera,

Richard zat bijna goed. Niet NETTO.WERKDAG gebruiken (die telt het aantal werkdagen tussen 2 datums), maar WERKDAG(Begindatum; Aantal werkdagen; lijst met vakantiedagen)
Ook een functie die in het analysis toolpack zit. Bij mij werkte die eerst niet. Pas na het wegvinden en weer opnieuw installeren van de analysis toolpack deed de functie het (nieuw in Excel?).

Jeroen

Thanx hier kan ik zeker mee uit de voeten.
bedankt allen :D :thumb: :thumb: :thumb:

Werkdagen

Ik probeer met excel 2003 ook de functie werkdag te gebruiken maar dit lukt mij niet.

Wat ik wil is het volgende:

Ik wil weten hoeveel werkdagen er zitten tussen 01-01-2008 en 27-02-2008.

Ik probeer deze van elkaar af te halen maar dan blijf ik toch met de weekenden zitten.

Hallo,

Dan moet je gebruik maken van NETTO.WERKDAGEN.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maar waarschijnlijk werkt dit niet onder excel 2003.

Wij werken in ons bedrijf met excel 2003 en heb niet de optie om extra invoegtoepassingen te gebruiken. Netto werkdagen staat niet bij mijn formules.

Maar inderdaad wel bij excel 2007. Helaas kan ik het dus niet gebruiken in excel 2003.

Zijn hiervoor andere opties?

Maar voor alle duidelijkheid =netto.werkdag(26-02-2008;27-02-2008) Geeft bij mij in excel 2007 2. Dit moet toch 1 zijn?

Maar voor alle duidelijkheid =netto.werkdag(26-02-2008;27-02-2008) Geeft bij mij in excel 2007 2. Dit moet toch 1 zijn?

Voor mij is vandaag én morgen een werkdag, dus 2.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Werkdagen

Inderdaad als je het zo bekijkt zijn het 2 werkdagen.

Heeft u misschien nog een optie om deze formule aan de praat te krijgen in excel 2003?

Je dient daarvoor de invoegtoepassing Analysis Toolpak te installeren. Deze is standaard bij Excel 2003 niet actief, maar wel bijgeleverd. Via invoegtoepassingen aanvinken. Zo normaal moeten kunnen omdat het bij Excel bijgeleverd is.

Moest dit niet lukken dan bestaan er ook (uitgebreide) formules die diezelfde functionaliteit hebben. Wigi heeft deze op zijn site staan: www.wimgielis.be doorklikken naar de Excel sectie > voorbeeldbestanden > Analysis Toolpak zonder Analysis Toolpak.

Ik geef hieronder even de link naar het downloadbestand van die site waar de formule instaat.

http://users.skynet.be/fa436118/wim/xlwdfiles/atpmetnormalefuncties.xls

Voor netto.werkdagen is deze alternatieve functie:

Code:
SOMPRODUCT(–(WEEKDAG(RIJ(INDIRECT(start_date&":"&end_date)))<>1);(–(WEEKDAG(RIJ(INDIRECT(start_date&":"&end_date)))<>7));–(AANTAL.ALS(holidays;RIJ(INDIRECT(start_date&":"&end_date)))=0))*(1-2*(start_date>end_date))

Super nu werk het inderdaad wel. Ik kon de toolpak wel benaderen.

Maar nu komt het volgende.

Als iemand anders mijn bestand opent moet dan bij die persoon ook de toolpak zijn geinstalleerd?

Super nu werk het inderdaad wel. Ik kon de toolpak wel benaderen.

Maar nu komt het volgende.

Als iemand anders mijn bestand opent moet dan bij die persoon ook de toolpak zijn geinstalleerd?

yup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan