Allerlei logo's foto's e.d. bij verzenden van bv een foto

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Kreeg van een kennis van mij een bericht dat er bij een afbeelding die ik hem had gestuurd een "mapje" bij zat met daarin allerlei logo's,gekleurde vakjes streepjes kleine afbeeldingen e.d. Blijkt dat het allemaal logo's en gedeeltes van sites zijn ik heb bekeken. zoals bv.foto's van auto's afbeeldingen van personen enz.

Ik heb hierop een foto uit mijn fotomap naar mezelf verstuurd. Ik klik op de bijlage en de foto opent keurig. Boven in de blauwe balk staat PICT(met nummer) Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen.
Klik ik hierna op de blauwe pijltjes knop (volgende afbeelding) dan zie ik ook bij ieder klik die ik verder ga, logo's foto's en allerlei afbeeldingen van sites als bv nu.nl, rabobank.nl enz..... Ik heb de indruk dat er "ergens van alles " wordt bewaard en gevoegd wordt bij een bijlage ( foto in mijn geval)
Ik gebruik WINXP, heb een virusscan uitgevoerd en mijn mail programma is Outlook Express 6.
Wie kan mij helpen dit zeer lastige probleem op te lossen. Ik stuur a.h.w. ongewild gegevens mee met een bijlage

Joss:o:(:(

Dit is een leuke eigenschap van pictureviewer. Hij opent je foto, maar tegelijk kijkt hij in een of andere tijdelijke map. Dus als je dan gaat bladeren zie je lang vergeten documenten.

Niks aan de hand verder. Deze documenten staan op jouw eigen harde schijf en worden niet meeverzonden als jij een foto verstuurd. De ontvanger heeft waarschijnlijk ook pictureviewer gebruikt om jouw email te bekijken. Hij heeft vervolgens documenten op zijn eigen pc bekeken.

Wil je dit controleren dan zul je contact moeten opnemen met de ontvanger en samen door pictureviewer bladeren. Je merkt dan dat je allebei andere plaatjes e.d. te zien krijgt.

Dat er delen bewaard worden op je harde schijf is niet zo raar. Wel kan je installatie hier na verloop van tijd langzamer van worden.

Mocht je nu van deze bestanden af willen, dan raad ik je aan CCleaner te gebruiken. Dit programma verwijderd naast tijdelijke bestanden ook cookies, internetgeschiedenis e.d. waardoor gevoelige informatie bij diefstal ook beperkt blijft. Verder scheelt dit natuurlijk ruimte en word je PC sneller. Draai CCleaner bijvoorbeeld elke twee weken een keertje...

het is kennelijk toch anders...

Allereerst bedankt voor de reactie.ECHTER
Ik heb gevraagd aan een kennis van mij om te checken of er bij een door mij aan hem verstuurde JPEG bestandje ( foto) andere zaken "hingen" Nu blijkt dat hij via windows viewer gedeeltes van door MIJ bezochte sites kan zien, ( gedeeltes van afbeeldingen logo's e.d. )
De manier waarop ik verstuur is: re. muisknop, kopieeren naar e-mail ontvanger dan verklein ik de afbeelding en verstuur ik hem. Ik heb inmiddels Ccleaner zijn werk laten doen. Bemerk wel dat alles daarna heel traag gaat. Bv aanklikken van Mozilla FireFox duurt daarna veel langer voordat ik op internet kan....???:(:confused:

ECHTER. Bij het jpeg formaat is dat al zowiezo onmogelijk, omdat dit slechts een enkele afbeelding kan bevatten. Ik ben benieuwd naar wat er in de email zit als bijlage. 1 afbeelding of meerdere?

Nogmaals Pictureviewer haalt de vreemdste dingen boven. Ik ben daar ooit ook van geschrokken, ondanks dat ik in de ICT werk en redelijk goed op de hoogte ben. Ik zag nog faxen van jaren geleden opduiken. Pictureviewer is echter geen magisch programma, wat op geheimzinnige wijze extra bestanden laat zien, die niet verstuurd zijn.

het is kennelijk toch anders...

Ik heb enkel een vriend van mij een (1) foto gestuurd die hij wilde bewerken voor mij.
Niets meer of minder. Ik heb het vanmiddag nog eens uitgeprobeerd.
Een site bezocht van 4 launch. Hier en daar wat geklikt. Daarna een willekeurige foto naar mezelf gezonden... en jawel hoor. Ik klik op de bijlage, klik op volgende en daar zie ik weer fragmenten van de site (4 launch) die ik had bezocht......Sorry maar ik kan het niet anders verklaren. Ik zou de afbeelding eens door kunnen zenden naar u zodat u het zelf kan zien. maar niet zonder toestemming van u ( zo dit al mogelijk is natuurlijk):confused::confused::confused:

Het heeft te maken met het zogenoemde cachen van de pagina... Je browser slaat webpagina's op om ze later sneller te kunnen laden.

Dit kan je uit zetten. Ga hiervoor naar de opties van Firefox, dan naar het tabje Privacy en daar moet je kiezen voor Aangepaste instellingen voor geschiedenis. Hier kun je een aantal dingen uitzetten...

@gast0231 . We hebben het hier over de photoviewer en niet de browser.

@Joss. Dat zal vast. Je kijkt dan op je eigen lokale harde schijf. En nog leuker. Als je mij die foto stuurt, zie ik ongetwijfeld ook stukjes van 4Launch. Niet omdat jij die hebt meegezonden, maar simpelweg omdat ik daar ook regelmatig kijk en deze bestandjes dus ook bij mij op de computer staan. Ik werk pas 25 jaar met computers en voor dit fenomeen is een logische verklaring. Waarom zou deze fout/virus/etc trouwens alleen publiekelijk beschikbare plaatjes meezenden en niet je prive foto's, want die zie jij niet aan de ontvangende kant!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
@RogerS: Dat begrijp ik ook, maar het word volgens mij toch echt opgeslagen door de browser...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan