Alles automatisch in D laten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reginas5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2013
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een computer aangeschaft met daarin een SSD kaart waar Windows 8 op staat. Nu is het probleem dat de SSD kaart maar 60GB groot is en nadat Windows 8 erop staat bijna gelijk vol is, hierdoor heb ik geen vrije ruimte meer voor nieuwe apps of programma's die automatisch op de C schijf gezet worden. Tevens heb ik een D schijf van 2TB waar alles makkelijk op zou kunnen, alleen is de optie er niet altijd om het op de D schijf te zetten.

Ik weet dat er een mogelijkheid is dat zodra ik hem opnieuw installeer ik zelf bepaal waar de systeemmappen zoals "program files" neer gezet worden. Op die manier wordt dan alles wat ik installeer op de D schijf gezet.
Nu was alleen mijn vraag, hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij installatie heb je altijd de mogelijkheid om het progje ergens anders neer te zetten, soms via geavanceerd o.i.d. maar niet gelijk doorklikken maar eerst lezen wat er staat.

Ik heb de computer in elkaar laten zetten en die was dus ook van te vore geïnstalleerd. NU is er wel de mogelijkheid om hem via Windows 8 zelf opnieuw te installeren alleen krijg ik dan geen verdere optie's waar ik zaken zoals dit in kan stellen. Ik heb zelf ook nog een Windows 8 pro ISO gedownload maar of de licentie die ik nu heb daar voor gebruikt kan worden vraag ik me af.

Nu was ik aan het kijken of het mogelijk is via nLite, alleen nLite vraagt om de installatiebestanden. Welke bestanden ik hier dan precies neer moet zetten weet ik niet. (waar de installatiebestanden precies staan is voor mij een vraag)

Nlite gebruik je om een windows met drivers etc. te slipstreamen, wat het hiermee heeft te maken ontgaat mij.

Als je de bestaande installatie wil veranderen, die progjes deïnstalleren en opnieuw installeren op een plaats waar jij dat wilt.

Eventueel een applicatie daarvoor gebruiken en wel onderstaande.
http://alternativeto.net/software/application-mover/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan