alles bromt maar beeld blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Plots doet hij het niet meer. Als ik op de aanuitknop druk of opnieuw de stekker erin stop, gaan de lampjes branden van cd enzo; binnen bromt ook veel, maar het opstarten gebeurt niet. De monitor blijft geheel zwart, geen bios, nix, lampje wel aan. Ik heb het een keer eerder gehad; toen hielp opstarten met de floppy van win 98.
Ik heb het nu geprobeerd met deze opstart diskette van win 98, geen resultaat, cd van windows, ook niet, delete voor bios helpt niet, f 8 helpt niet. Ik heb geen goede ideeen meer. Batterijtje moederbord, kan dat?
Vast bedankt voor jullie goede raad. henryy

Pc doet niets meer?

Ik neem aan dat je de pc niet zelf in elkaar geschroeft hebt.

Correct me if i'm wrong.

Wat zijn de verdere specs. van je systeem?

Aangezien het beeld vanaf het opstarten al compleet zwart blijft lijkt het me om een hardware probleem te gaan omdat Windows in het vroegste opstart stadium nog geen invloed heeft op de werking van het systeem.

Hoor je een beep code die je normaal niet gehoord hebt?

er is geen biep, alleen brave bromtonen. Hardwareprobleem ligt voor de hand; de laatste keer had ik echter wel succes met de win98 floppie. ik heb hem niet zelf in elkaar geschroefd (te onhandig). Het gaat om een intel 700 processor met alleen cd rom, veel gebruikt voor spelletjes/communicatie adsl door mijn pubers. bedankt voor je vlugge reactie, henry

Pc doet niets zinvols.

Dan zul je de binnenkant van je systeem moeten gaan verkennen.

Schroef de kast open en kijk of alle fans in je systeem draaien, dwz. (in ieder geval de de CPU fan) maar ook evt. de fan van de videokaart etc.

Is dit niet het geval dan heb je hoogstwaarschijnlijk een kapot moederbord aan je broek.

Draaien ze wel probeer dan het volgende...

Als eerste zou je het bios kunnen proberen te resetten dmv. een jumper op je moederbord (zie het boekje van je moederbord / systeem)

Indien dit niet helpt, trek dan alle kaarten uit de slots muv. de videokaart. (druk die eens voor de zekerheid nog eens goed aan)

Trek voor de zekerheid ook de harde schijf kabel eruit.

Start opnieuw op en probeer in je bios te komen.

Indien nu nog niets veranderd dan is een kapot moederbord voor 99.9% de oorzaak.

Foute CPU's en geheugen laten in ieder geval dmv.een door een door het moederbord gegeven piepcode weten dat ze fout zijn.

Echt zeker weten doe je het pas als je alle onderdelen 1 voor 1 vervangt.

Dit lijkt een open deur maar als je de gegeven volgorde volgt dan zal je hoogstwaarschijnlijk de oplossing vinden bij het moederbord.

Volgens mij is dat de oorzaak. (maar zoeken vanaf afstand blijft nu eenmaal moeilijk) :confused:

Suc6

je hebt goede argumenten; het stemt niet vrolijk maar het zal wel zo zijn , een kapot moederbord.ik ga je tips morgen proberen. veel dank voor je hulp zo laat. henryy

Stuurloze pc.

Graag gedaan,

En welkom op Helpmij.nl (was het vergeten :( )

Je videokaart kan ook defect zijn geraakt,of misschien is je monitor defect?

Hoe kon je opstarten met floppy als et beeld zwart blijft?

en vanmorgen startte hij weer gewoon op. ik had alle kabels eruit getrokken, van muis etc en van de adsl en van de voeding (dat laatste had ik eerder gedaan trouwens). en toen startte hij weer op van de floppy die er nog in zat. Hij doet het ook gewoon weer, van de harde schijf.

Het is een academische vraag inmiddels, maar ik zie geen verklaring. misschien kan iemand van jullie ets bedenken. ik dank jullie wel allemaal voor de hulp en de belangstelling, dat geeft ook een zetje.

kan het moederbord los zitten denk ik nu in mijn eenvoud? groeten henryy

Lijkt mij dat de kabel van de monitor niet goed vast zat aan de poort van de videokaart. :)

pc doet het weer.

Lijkt mij dat de kabel van de monitor niet goed vast zat aan de poort van de videokaart.

Of die van de voeding natuurlijk. :)

Tja, soms zijn oplossingen heel simpel.

Grtz.

schattig hoor , jullie suggestie dat de kabels los zaten; maar zo gek was het niet. alles bromde en zat vast maar wilde niet opstarten. het was dus al een keer eerder gebeurd en toen hielp het om de floppy erin te stoppen.daarmee kwam toen de hele boel dus wel op gang.
beste intellectuelen, zullen we het maar een raadsel laten, of een wondertje? dank en groeten, henryy

Welk merk harde schijf heb je ??

Graag wat meer specs van je systeem.

groet speedtouch

hij doet het inmiddels weer en hij valt af en toe uitvolgens de kinderen. Het is dus niet heel erg (want dan zittten ze op die van mij!)

het doet mij na al jullie suggesties het meest denken aan een slecht contact tussen de voeding en het moederbord. Wat denken jullie daarvan? Ik heb het nog niet nagekeken omdat hij het weer doet; daarom weet ik ok het merk van de harde schijf nog niet. Maar er is dus wel hoop!

Geplaatst door henryy
hij doet het inmiddels weer en hij valt af en toe uitvolgens de kinderen. Het is dus niet heel erg (want dan zittten ze op die van mij!)

het doet mij na al jullie suggesties het meest denken aan een slecht contact tussen de voeding en het moederbord. Wat denken jullie daarvan? Ik heb het nog niet nagekeken omdat hij het weer doet; daarom weet ik ok het merk van de harde schijf nog niet. Maar er is dus wel hoop!

Denk et nier hoor. Dan zou meer hardware in je systeem kuren moeten vertonen.

Lijkt mij toch echt dat het iets met de monitor te maken heeft. Hoe oud is deze?

is een monitor van 2,5 jaar oud. geeft "" geen signaal, check cable"" als je de videostekker eruit trekt. M.I. geen fout daar. Het hele systeem is 2,5 jaar oud, AMD 700 mhz, cd-rom, verder geen randapparaten, adsl.videokaart Hercules 3D Prophet, mainboard Soltek 75KV?JV series.
Sorry voor de onhandigheid dat ik hetzelfde onderwerp een tweede keer begon. Het is even wennen. Jullie hebben wel een gezellige site trouwens!

Geplaatst door henryy
is een monitor van 2,5 jaar oud. geeft "" geen signaal, check cable"" als je de videostekker eruit trekt. M.I. geen fout daar. Het hele systeem is 2,5 jaar oud, AMD 700 mhz, cd-rom, verder geen randapparaten, adsl.videokaart Hercules 3D Prophet, mainboard Soltek 75KV?JV series.
Sorry voor de onhandigheid dat ik hetzelfde onderwerp een tweede keer begon. Het is even wennen. Jullie hebben wel een gezellige site trouwens!

No Signal, Check Cable heeft nix met het zomaar zwart gaan te maken hoor.

Als et beeld vaak zwart blijft, is et vaak een probleem bij de monitor zelf. Gaat et lampje wel groen branden, als ie weer es zwart blijft?

Hallo

Mij lijkt het eerder een slecht opstarten v/d geschakelde voeding ( niet geven van alle benodigde uitgangsspanningen aan motherboard ...)

Mits veel compleet gekochte systemen een garantie hebben van 3 jaar , zou ik het ook eens zoeken richting van garantie...????

De betrokken p.c. bevat een a.m.d. c.p.u. , die berucht zijn voor een hogere °C , waardoor de condensatoren sneller verouderen door uitdroging...

Indien geen garantie meer , kan het opstarten v/h systeem d.m.v. een "geleende" vervangvoeding al snel uitsluitsel geven ...

Peter

Henryy,

Als ik de topic goed lees , gaat het over een pc waar de kids op spelen.

Dus je hebt zelf een andere pc.

Als je nu jou monitor eens omwissel , gewoon om te constateren dat die andere monitor goed/slecht is.

groetjes speedtouch

ik heb een laptop, dus dat wil niet eenvoudig.Monitor kan m.i. niet, omdat de systeemkast gewoon niet het opstartgeluid laat horen. Ik zal er wel op letten.
De computer valt nu af entoe uit, dwz wil bijv. niet herstarten. Als de stroomkabel er dan een tijdje uit is geweest doet hij het weer.
Ik ga hem losmaken en dan alle kabelstekkertjes goed vastduwen. Het is niet ernstig blijkbaar. laten we het maar als opgelost beschouwen voorlopig. dank allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan