Kan geen mail verzenden

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Beste lezer(es) mijn desktop draait op windows 11 en de laptop op windows 10, ik gebruik op bede appaaten outlook 2010. De account test stmp is goed maar kan geen mails meer verzenden vanaf de desktop. Accounts zijn identiek, SMTP instellingen (587 en TLS) gecheked. Daarna Office opnieuw geinstalleerd en nieuw account aangemaakt, dit heeft niets veranderd. Ik krijg onderstaande melding 1768824659114.png

Aan de foutmelding te zien is er iets aan de hand met het .pst of .ost bestand dat gekoppeld is aan het emailaccount

Dat zou kunnen en dan is mijn vraag: hoe los ik het op? Ik heb het pst bestand van de laptop ovregezet naar de desktop echter zonder resultaat.

Iemand van het buurforum op Tweakers, zegt dit:

Volgens https://support.microsoft.com/en-us/kb/3028159 komt dit voor wanneer zowel een Google Apps Sync account en een Exchange Server account geconfigureerd zijn in hetzelfde Outlook profiel. Er wordt aangeraden om een apart Outlook profiel te gebruiken voor het Google Apps Sync account.
Herken je dit?

De fout is ontstaan na een poging om de outlook agenda te synchroniseren met de android. (blijkt achteraf neit mogeliejk) Ik weet niet hoe ik dit terug kan draaien. Bij gebruikers 3x PST Naam.pst Naam.pst(2) en Naam.pst(5). Bij E-mailaccounts geeft aan in gegevensbestand Naam.pst(2). Kies ik voor wijzigen dan krijg ikonderstaande melding1768902737334.png
Na klik op volgende de melding:
1768902936088.png
Ik weet niet meer wat te doen om dit op te lossen.

Volgens mij heeft die foutmelding daar niks mee te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan