Alles doet vaag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Hey,

Ik heb 'n best vaag probleem denk ik...
Als ik mijn computer opstart en ik ga op internet enzo, niks aan de hand. Maar opeens op een willekeurig moment gaat dat ding raar doen...

Als ik dan bijvoorbeeld op een link klik, vraagt ie of ik de koppeling wil opslaan. Als ik op een mapje op mijn bureaublad klik geeft ie de eigenschappen van de map weer. Als ik een link wil intypen in de adresbalk lukt me dat niet, wel gebeurt er van alles bij elke letter die ik in type.

(Bij de letter "W" bijvoorbeeld, onderstreept ie hier en daar wat letters op de pagina)
En bij elke letter gebeurt er wel iets raars, ik krijg bijvoorbeeld de zoekfunctie met een bepaalde letter die je normaal gesproken krijgt als je op CTRL-F drukt. Weer met een andere letter krijg ik dat geval wat je normaal krijgt als je op F11 drukt.
Mijn muis gaat trager, en het scrollen gaat ook trager.

En ik zou niet weten hoe dit komt. Mischien dat ik onbewust op een of andere toetsencombinatie heb gedrukt, maar dit is al de 3e keer dat dit gebeurd. Ik wil alleen weten hoe ik het kan oplossen zonder dat ik mijn computer opnieuw hoef te starten...

heb je een virusscanner?

mischien is dit 1 of ander virus, dat na een bepaalde tijd pas gaat werken

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met even opnieuw opstarten? Kost twee en een halve minuut. Als je dan vervolgens dan weer even een paar dagen kritisch volgt welke toetscombinaties je allemaal gebruikt voor het geval het opeens weer gebeurt?

Het kan mischien een virus zijn, maar voordat ik zo'n ellenlange scan ga uitvoeren wil ik eerst weten of het niet gewoon in Windows zelf zit...

Wat is er mis met even opnieuw opstarten? Kost twee en een halve minuut. Als je dan vervolgens dan weer even een paar dagen kritisch volgt welke toetscombinaties je allemaal gebruikt voor het geval het opeens weer gebeurt?

Nope, ik heb een probleem met het opstarten. Het duurt 30 minuten per keer, en na die 30 minuten mag ik hopen dat er geen blauw scherm komt, want als dat wel zo is moet ik resetten en duurt het weer 30 minuten. Ik zit nu boven op de computer, beneden is hij nog steeds aan het opstarten of als ik geluk heb staat er al een blauw scherm en hoef ik niet meer te wachten voordat ik hem weer kan resetten...

Dus vandaar dat ik het zo irritant vind... dat het opstarten zo lang duurt en die blauwe schermen kan ik zelf niks aan doen... maar als hij eenmaal is opgestart, en ik moet hem dan nog eens opstarten vanwege zoiets idioots heb ik geen zin om weer zo lang te wachten...

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat het aan windows ligt, of je hebt iets heel raars uitgevoerd, want het zal niet zo zijn dat alle toetsencombinaties in eens andere opdrachten hebben gekregen
zoals jij al zegt dat de W iets anders doet als normaal

Ga maar terug met systeemherstel naar een datum van vóór de eerste keer dat je het meemaakte.

ik denk niet dat het aan windows ligt, of je hebt iets heel raars uitgevoerd, want het zal niet zo zijn dat alle toetsencombinaties in eens andere opdrachten hebben gekregen
zoals jij al zegt dat de W iets anders doet als normaal

Dus ook volgens jou een of andere infectie?

Ga maar terug met systeemherstel naar een datum van vóór de eerste keer dat je het meemaakte.

Pfoe...dat moet al 'n jaar geleden zijn! Systeemherstel is op dit moment geen oplossing :(

Doe ook maar eens wat snellere maar m.i. noodzakelijke scan's met:

SuperAntiSpyware en met, MalWareBytes.

Grtz.

Ik zal eens kijken, zodra mijn comp weer is opgestart...

EDIT: Wat krijgen we nou??? Hij start helemaal niet meer op!
Ik krijg nu het bericht "Missing operating system"

Moet ik hem nu in de vuilnisbak smijten of is er nog een oplossing?

Laatst bewerkt:
ik denk inderdaad dat je ergens mee geinfecteerd bent, ik hoop natuurlijk dat het iets anders is en dat het eigenlijk helemaal niet schadelijk is dat je gewoon ergens per ongeluk iets gewijzigd hebt,
maar dat verwacht ik niet

Ik verwacht daarentegen dat het geen virus is. Als dit probleem in 1 jaar tijd slechts 3x optreedt, dan kán het m.i. geen virus zijn, dan moet het dagelijks mis gaan, toch?

het kan natuurlijk altijd, een virus zijn dat alleen op bepaalde tijden toeslaat, wat al in een van mijn eerdere berichten stond,
want idd. drie keer in zo'n tijd vind ik ook lang

Ik verwacht daarentegen dat het geen virus is. Als dit probleem in 1 jaar tijd slechts 3x optreedt, dan kán het m.i. geen virus zijn, dan moet het dagelijks mis gaan, toch?

Nee ik bedoelde het opstarten dat 30 minuten duurt met al die blauwe schermen, dat duurt al 1 jaar. Dit probleem heb ik nu 3x gehad in een week tijd, het komt niet elke dag voor.

Ik heb net tijdens het opstarten een bericht gehad; "Missing operating system"
Ik heb hem weer gereset, eens kijken wat hij nu doet.

Laatst bewerkt:
dan zou ik zodra hij is opgestart toch maar eens een snele scan uitvoeren, als ik jou was

ik denk inderdaad dat je ergens mee geinfecteerd bent, ik hoop natuurlijk dat het iets anders is en dat het eigenlijk helemaal niet schadelijk is dat je gewoon ergens per ongeluk iets gewijzigd hebt,
maar dat verwacht ik niet

Dat kunnen/kan toch ook spyware of spybots zijn, een virusscan uitvoeren is prima, maar check de rest dan ook even;)

Grtz.

ja ik bedoel ook gewoon een scan op alles, niet alleen een virus, maar iedereen duid een bot en de rest ook aan met virus, dus doe ik het ook maar voor het gemak

Ok, dan zal ik hem vol laten scannen met alle programma's die ik heb. Mocht hij niet opstarten dan laat ik het wel weten...

Nee, hij start niet meer op....
Ik zit nu dus weer met een geheel nieuw probleem "Missing operating system".
Hij zegt nu eigenlijk dat er geen windows meer op zit??? Dat moet me wel het virusje zijn geweest dan!

Maar goed, dit betekent zeker dat ik met de computerkast en allerlei hardware moet gaan rommelen, daar heb ik 0,0% ervaring mee...

zo groot en uitgebreid hoeft dat niet te zijn geweest, dat van windows eraf gooien kun je met een gewoon batch virusje, maar dat ga ik niet uitleggen, er hoeven niet nog meer pc's naar de ....

dit is ook het gebied, waar ik niet veel mee bezig ben, maar je moet i.i.g. je schijf formateren, en je windows opnieuw installeren, maar hoe je nu je pc niks meer doet je schijf moet formateren weet ik niet

alles doet vaag.

Hallo

Hij zegt dat de pc niet meer opstart en niet dat de pc niet meer aangaat.
Dus even in de bios de cd op firstboot zetten dan de cd van windows in de cdspeler en opnieuw opstarten.
Dan gaat hij als het goed is windows er opnieuw opzetten, en dan zal het probleem wel opgelost zijn.

Groeten Cees

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan