Alles dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Andrew

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
blauw kHeb een gigantisch opstartprobleem na het inklikken van een 126mb geheugenkaartje in mijn compaq. Hij start niet meer op, althans hij loopt door tot het compaq opstartscherm en dan niets meer, helemaal vast. Met de windows rescuedisk geprobeerd het probleem te verhelpen: dat ging moeizaam, alleen via de escapetoets van het toetsenbord lukte het de opstartdiskette te runnen. Deze geeft als melding dat er geen schijfpartitie is (fat 32) en gaat dan naar a, met de tip fdisk te draaien. Dat gaat echter niet aangezien het toetsenbord compleet dood is. Wie weet een bootable downloadprogramma dat dit probleem kan verhelpen?? Nog andere tips??
Alvast bedankt!!

André

PS de nieuwe kaart is er natuurlijk weer uitgehaald....

Haal die 128 mb er weer uit en plaats het oude geheugen weer terug !
HEt kan wezen dat compaq het niet toestaat om er geheugen van een ander merk dan hun eigen te plaatsen.

Geplaatst door Big Andrew
PS de nieuwe kaart is er natuurlijk weer uitgehaald....
Bartb112,
Het geheugen kaartje is er volgens mij alweer uit.

Big Andrew,
kijk eens of een Bios reset helpt.

Geplaatst door crash

Bartb112,
Het geheugen kaartje is er volgens mij alweer uit.

Big Andrew,
kijk eens of een Bios reset helpt.

Crash hoe doe ik dat een biosreset als de pc vastloopt voordat ik iets kan doen?

Een bios reset doe je ook niet met het toetsenbord maar met een jumpertje op het moederbord of door het batterijtje op je moederbord enige tijd er uit te halen.

Maar ik denk eerder dat je het één en ander hebt los gestoten bij het plaatsen van het andere geheugen.
Controleer dus ALLE kabels en ALLE kaarten (dus ook geheugen)

Nieuw leven!

Bedankt Maestro 12!!

De tip van het battterijtje was de gouden tip!! Het moederboard is weer toegankelijk, toetsenbord werkt weer, alles ff resetten en woppa.... En in het vervolg maar gewoon duur compaq geheugen kopen dus...

In de huidige compaq's kan gewoon geheugen hoor, welk type compaq is het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan