Alles geblokkeerd door systeembeheerder ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een nieuwe pc met Windows 10 pro erop.
Daar het blijkbaar veel beter is om geen administrator te zijn heb ik dit daarnet aangepast naar standaard gebruiker.
Ik moest dan afmelden en weer aanmelden.
Echter na het opstarten is er maar één account actief en dat is Beheerder.
Nu kan ik nergens nog iets aanpassen(accounts, systeemherstel) of ik krijg de melding app geblokkeeerd door systeembeheerder of u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

Op welk manier kan ik dit terug rechtzetten ?

P.S : net geprobeerd om systeemherstel te doen door de pc opnieuw te starten maar dan geeft hij de melding dat er geen administrator aanwezig is en er geen herstel kan gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Yep, idd
NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO uit te voeren (door de NO in een YES te veranderen activeert u het administrator account weer.
Dat doet het werk....
Klaar? Maak meteen een tweede administrator account aan en noem die bijv admin.
Waarom? Stel dat jouw administrator account beschadigt raakt... dan heb je een groot probleem.
Dan heb je een reserve...
 
Ik heb het weer in orde maar het probleem blijft.
IK heb nu aan admin account en een standaard gebruikersaccount.
Onder admin inloggen werkt alles onder standaard krijg ik verschillende programma's niet open en werken functies zoals msconfig en andere niet vanwege geen rechten.
 
Das dus normaal, heb het ff voor de zekerheid hier getest onder Win10: een gewone user eeft geen rechten voor oa msconfig. maar je krijgt wel een scherm om een wachtwoord in te vullen en als admin at te doen.
Is dat dan een probleem.. het is je eigen security...
 
Dat is net het complexe probleem hier.
Op de andere pc's krijg ik dan ook een scherm om een wachtwoord in te voeren maar op deze pc alleen maar de melding app geblokkeeerd door systeembeheerder of u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
Zelfs wanneer ik rechtermuisknop doe om het als admin uit te voeren krijg ik deze melding.
Voorlopig dus maar verder werken onder admin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan