Alles ging aan behalve het beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Berichten
4
Ik heb hetzelfde probleem. Een tijdje een andere pc gebruikt. Gister wilde ik me oude pc weer neerzetten, alles aangesloten, en me harde schijf uit de andere pc gehaald en bij deze erin gedaan. Alles ging aan behalve het beeldscherm, die bleef op standbye.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- ander beeldscherm
- andere videokaart
- kabels gechecked
- andere harde schijf

Ook heb ik de harde schijf in het andere vrije slot gedaan, dit alles zonder resultaat.

Iemand die mij kan helpen ?

-----
Het was uiteindelijk toch de hardeschijf. schijf geformat, terug in andere pc, en beeld ging weer aan :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

HDD van PC naar PC wisselen incl. een OS gaat niet werken !

Weet niet of dit de oorzaak van je probleem is, maar: begin es met een geformatteerde HDD, althans een HDD zonder OS.

Greetz,

Harry.
 
Welkom op Helpmij. :)

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.
 
Oke wist ik niet sorry,

Mja ik heb al 3 andere harde schijven geprobeerd waarvan 2 geformateerde maar die werkte ook allebij niet.
 
Hoi !

Mobo uitbouwen, op een op een ondergrond leggen.

Voeding aansluiten. (Als je zeker weet dat de voeding oke is).

Geheugen eruit, dus behalve processor + koeler niets aansluiten. (wel een bios-speaker, zit tegenwoordig meestal op het mobo).

Opstarten d.m.v. kort doorverbinden van de 2 pinnetjes op je mobo waar normaliter de opstartknop aan bevestigd zit.

Hoor je bios-beeps ?

Zo ja, 1 geheugenmodule plaatsen.

Zo nee, 99 % zeker mobo defect.

Opnieuw opstarten; hoor je bios-beeps ?

Zo ja, graka plaatsen, et. etc. tot dat je de fout gevonden hebt.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb hetzelfde probleem, en weet nog niet wat het is omdat ik nog wat tests moet doen
maar de kans is groot dat het een probleem is met het moederbord
 
Ik hoor geen piepjes bij de opstart.

Ik heb de harde schijf die er eerst in zat weer terug gestopt (deze is nog niet helemaal geformateerd maar windows zelf zit er niet meer op)

Ik heb de harde schijf waar windows wel opzat terug gestopt in de pc waar die hoort te zitten, deze start nu wel weer gewoon op (ik had bij beide computers hetzelfde probleem met het beeldscherm) Ik heb daarna de "half" geformateerde schijf bij deze toegevoegt en kreeg een foutmelding dat de schijf niet te lezen was. De pc werd dus ook niet opgestart maar gaf wel beeld.

Nu denk ik dat het probleem toch bij de harde schijf ligt, deze moet ik nu formateren maar dat gaat niet via de pc. Is er een mogelijkheid om de harde schijf te formateren zonder dat ie in de pc gaat ? net als dat je het bios kan resetten dmv die jumper maar dan bij een harde schijf ?
 
Hoi !

In eern andere PC als slave hangen en dan formatteren.

Greetz,

Harry.
 
Dat had ik idd bij die andere pc gedaan, maar toen kreeg ik een melding van HD failure ofzo. Toen ik die er weer uit haalde toen deed hij het wel weer gewoon.

Ik denk dat ik volgende week toch maar een nieuwe pc haal. Beide kasten worden ook te warm. Ze zijn inmiddels alweer een aantal jaar oud. En de pc waar ik nu op werk trekt het ook nog maar net. Toen ik de onderdelen van me andere pc hier in stopte werkte alles op het ram na, hier kreeg ik weer allemaal piepjes en begon het aardig te stinken in die kast :p.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan