Alles kapot door HDMI kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
135
Ik had al sinds 2.5 jaar een PS3, ik speelde toen gewoon nog met scart-kabel.
Maar 1 jaar en 3 maanden geleden heb ik een LG Full HD TV gekocht met een HDMI Kabel van de Mediamarkt die zij zeer aanprijste voor de PS3. Ik heb er geen problemen mee gehad tot een maand geleden.
Maar toen deed oppeens het geluid van een spel niet meer. In het menu had ik wel geluid maar met een spel ( elk spel maakt niet uit welke ) niet. Zijn we naar een reparatie bedrijf gegaan voor de PS3, hun zijden.. ook heel logisch, '' de lens van je PS3 is kapot. En hem laten maken is net zo duur als een nieuwe.''
Dus ik heb een nieuwe gekocht. Die heb ik eerst een tijdje benenden op een andere 3 maanden nieuwe Full HD TV gespeeld met die zelfde kabel, Geen enkel probleem. Mijn ouders wouden TV kijken dus ik naar boven met die PS3. met die kabel en die LG Full HD TV. Nu kreeg ik weer precies het zelfde met de splinter nieuwe PS3. Weer naar beneden daar deed die het wel, En bovendien deed die het boven wel met scart-kabel. Toen heb ik een andere HDMI Kabel geprobeert met die LG TV en nieuwe PS3, had ik ook geen geluid. Dus zou het aan de TV liggen '' Denk je dan '' Ik had nog 2 jaar fabrieksgarantie dus die word nu gemaakt. de (HDMI Poorten warschijndelijk)
Nu heb ik de PS3, weer benenden staan bij die 3 maanden nieuwe TV en met die HDMI kabel kreeg ik helemaal geen beeld meer ( nu heb ik sinds dat ik die HDMI kabel heb af en toe geen contact. als je hem dan effe aanraakt dan doet hij het weer.) Maar nu was dat niet zo. hij deed het gewoon niet. Heb ik weer een andere HDMI kabel gepakt, doet die het ook niet. hebben we die 2e HDMI kabel gebruikt nu in een andere HDMI poort op de TV, doet die het perfect.
Dus is eigenlijk mijn vraag en ook dat mensen moeten oppassen met HDMI kabels,
want Kunnen HDMI-kabels verschillende TV'S en/of Playstation's 3 kapot maken. ??
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb jou vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij was de topic van 2008, dus lang niet actueel meer.

Ik heb vanaf 2007 mijn PS3, deze is nu ruim 2 jaar via HDMI aangesloten, zonder problemen.
 
Hier ook al enkele jaren zonder problemen.
ps3 "fat" icm Samsung LCD's.
 
Ja maar weet iemand bijvoorbeeld of Tv's en/of playstation's 3 kapot kunnen gaan doormiddel van een defect in een HDMI kabel ?
 
Theoretisch zou het kunnen, bijvoorbeeld met een kortsluiting. Echter heb ik het nog niet meegemaakt of er eerder van gehoord.
 
Kortsluiting is bij digitale signalen (HDMI) veel minder een probleem. Ik vermoed zelf een combinatie van factoren. Ten eerste is het natuurlijk nooit handig om met kabels waarvan je weet dat ze brak zijn door te werken.
 
dat is waar, maar ik had hier al last van sins dat ik hem heb. En een vriend van mij had dat ook. Maar was meestal allleen wanneer ik een andere concole erop aan sloot
als ik gewoon heel lang met een PS3 erop zat dan kon ik er zo paar maanden wel mee spelen.:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens een andere HDMI kabel misschien zijn er kleine draadjes vanbinnen gebroken als je hem teveel beweegt
mvg
 
hee ik heb een hele nieuwe Tv gekregen dus dat is mooi;P ik heb nu geen problemen meer..
ik gebruik nu gewoon de nieuwe tv met de nieuwe ps3 + de nieuwe HDMI kabel.. xd
 
Ik had een vergelijkbaar 'probleem', had mijn vriend ook, zo net nog wel.

Wat we hebben gedaan, is de Aan/Uit knop ingedrukt houden totdat je 2x piep hoort, daarna ging alles weer opstarten en kreeg hij het inlogscherm. Hij bezit een PS3 Slim 160GB.

Ik weet niet of dit helpt, maar ik hoop van wel!

Succes!
 
Ik had een vergelijkbaar 'probleem', had mijn vriend ook, zo net nog wel.

Wat we hebben gedaan, is de Aan/Uit knop ingedrukt houden totdat je 2x piep hoort, daarna ging alles weer opstarten en kreeg hij het inlogscherm. Hij bezit een PS3 Slim 160GB.

Ik weet niet of dit helpt, maar ik hoop van wel!

Succes!

Oke.. maar zoals ik al zei heb ik inmiddels een nieuwe ps3.. ook een PS3 Slim.. Maar mijn ouwe PS3 FAT. die was dus kwijt 4 maanden lang bij de mediamarkt. En jahoor hij is nu weer terecht.. ik kan hem ophalen.. Ik ben benieuwd of ik hem aan de praat krijg want ik heb het gevoel dat die helemaal niet kapot is :p.. en dan heb je oppeens 2 werkende PS3's

Gr. Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan