alles langzaam!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
137
Heel vreemd maar plotseling draaide alle progjes op de pc met XP maar op 10% van de normale snelheid. Kan dit misschien een geheugenprobleem zijn en hoe kom ik daar, als dat zo is, achter? Wat zou deze enorme vertraging anders kunnen betekenen? bvd, Leo:confused: AMD Athlon XP 2600 2.09 Ghz 512 mb geheugen.
 
Download, en instaleer Ccleaner. Hiermee kun je al je tijdelijke internetbestanden en overige bestanden opschonen.

Laat even weten of dit verbeteringen gebracht heeft.

www.ccleaner.com

Groeten Oossie
 
Pc is altijd goed onderhouden en gedefragmenteerd. De enorme vertraging kwam dus plotseling en niet lanzaam op gang.
Bij het onderzoeken kwam ik bij taakbeheer iets vreemds tegen wat zeker de oorzaak zou moeten zijn: Bij "taakbeheer/ processen staan onder "CPU" achter elk proces een 00 behalve achter PNmSrv.exe want daar staat 99 en bij "niet actieve syste... (onderaan) 00 staat met CPU gebruik 100% terwijl bij mijn andere goedlopende PC " 00 "staat achter PNmServ.exe en achter "niet actieve syste..." 98 met CPU gebruik 5%.

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is. De vraag is nu: wat is hier aan de hand en wat ertegen te doen??
 
Zo te zien heb je Panda.
c:\program files\panda software\panda platinum 2006 internet security\firewall\PNMSRV.EXE

En ik las onderstaande van iemand met dezelfde problemen:

I took advice and in the end did the following:

Run Anti-Virus again, used CleanUp40, then chkdsk, defrag. It still ran very slow until I removed the Panda anti-virus, I have heard of issues with the OS when using Panda before but not to this extent.

All is now good and I have installed AVG anti-virus and no speed issues.

Seems Panda was swallowing all of the performance and on a machine running a P4 that is very BADDD!
 
Laatst bewerkt:
Was idd de panda die de boosdoener was. Vreemd eigenlijk dat dezelfde panda titanium op mijn andere comp. geen problemen veroorzaakte. Ik heb hem er dan ook maar afgehaald en ga op zoek naar een andere virusscanner en firewall hopelijk zonder problemen.
Bedankt allen voor het reageren!! Leo
 
Vreemd eigenlijk dat dezelfde panda titanium op mijn andere comp. geen problemen veroorzaakte.
Misschien heeft de één een chipset, de ander niet.
Of er staat nu een programma op dat niet samen gaat met Panda. Dit is altijd moeilijk uit te vinden.

Neem AVG als virusscanner en ZoneAlarm als firewall.
Beiden zijn goed EN gratis.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat wel eeens vaker vernomen van Panda, maar zelf nooit meegemaakt. Inderdaad vreemd dat dat kan, maar zoals Elisa al aangeeft zijn AVG en Zonealarm een prima gratis voorziening.

Groeten Oossie
 
ik heb zelfde probleem ik zit nu norton te verwijderen kijken of dat nut heeft.
 
Schoon dan ook handmatig je register op.
Wel eerst een systeemherstelpunt maken en een kopie van je register opslaan.
 
Systeemherstelpunt maken!

Verwijder op de goede manier Norton via Start/Programmatoegang enz.

Verwijder Symantec uit Doc.and Setting/Appl.data/Symantec.
Verwijder Symantec uit Common files in de progr.map
Verwijder Symantec uit de progr.map
Verwijder Norton * uit de progr.map

Gebruik verwijdertool van Symantec hier te vinden.

Gebruik nu Jv16 of /Ccleaner (dat scheelt alvast wat werk)

Klik op start/uitvoeren/typ regedit
Klik op bestand, kies voor exporteren register, sla dit op. Zoek daarvoor een makkelijk terug te vinden lokatie.
Markeer 'Deze Computer'
Klik nu op bewerken en typ bij 'zoeken' in: Symantec.
Steeds krijg je een regel te zien die gemarkeert is. Die verwijder je.
Alleen die!
Er zal zo nog wel wat blijven zitten maar de kans is te groot dat je teveel weghaalt wat niets met Symantec of Norton te maken heeft.
Gebruik F3 voor de volgende om te zoeken.
Als Symantec klaar is herhaal je dit voor Norton Antivirus/Nortin Internet Security of Norton Firewall. Wat je in huis hebt.

Doe het secuur en rustig, besef dat je anders het risico loopt dat je het register naar de filistijnen helpt.
Geen zijpaadjes nemen! Je bent wel even zoet vanmiddag :D
 
Laatst bewerkt:
Het meeste valt wel mee maar het register duurt het langst. Je wilt niet weten hoeveel ingangen er zijn van Norton. Eergisteren heb ik het 3 keer opnieuw moeten doen omdat NIS niet wilde installeren.
Ik gebruik nu ook Zone Alarm.
Het is wel waar, start stukken sneller op zonder de firewall van Norton.
Norton Antivirus loopt nog wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan