Alles of één

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperABC

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Hey,

Als ik een lijst met tijden heb b.v.: 2000 items. En ik wil alle laten items aftellen, wat gaat dan sneller? (Is in seconden)

Manier 1:

Gewoon elk item met 1 verminderen...

Manier 2:

Het item met de laagste waarde zoeken, alleen dat item aftellen tot 0; is het 0 dan bij de rest de tijd ervan af, die het item had toen hij de laagste waarde had...

Ik weet niet zo snel een manier om hier achter te komen, tussen het laagste en 1na laagste kunnen als wel snel een stuk of 500 seconden zitten...

Zoals ik al zei: 'Om bij een kleine 2000 items die alle een andere tijd hebben, af te tellen tot 0' en ik vroeg mij dus af op welke manier da het efficienst gaat...:thumb:

Ik vat het ook niet helemaal. Ken je het gezegde 'een plaatje zegt meer dan 1000 woorden?'

Ik heb het ook een keer of 10 moeten lezen en ik dat de TS het volgende bedoelt:
- stel de volgende lijst met 'tijden' (sec)

100, 10, 3

Vraag is nu of alle items iedere seconden moeten worden aangepast dus:
99, 9, 2
98, 8, 1
97, 7, 0
96, 6, 0
etc

of:

100, 10, 2
100, 10, 1
100, 10, 0
100, 6, 0
100, 5, 0
etc, totdat de tweede teller 0 bereikt.

Ik verwacht dat het antwoord erg afhankelijk is van de lengte van de lijst, de gewenste nauwkeurigheid, etc. Dus wellicht handiger als we weten waar het voor is.

Ik neem aan dat je van al die items weet wat de tijd was toen je begon met aftellen.

Bijvoorbeeld:

Item 1 99
Item 2 104
Item 3 12
Item 4 62
....

Als je nu na enige tijd wilt weten wat de nieuwe tijd is van een van die items, dan kun je dat uitrekenen.

Bijvoobeeld:
We zijn 24 seconden verder.
Ik wil nu weten wat de tijd is van Item 4.
Item 4 stond op 62 en daar moet 24 seconden vanaf = 38.

Dus er hoeft niet elke seconde afgeteld te worden.
Pas als je het wilt weten kun je het gewoon uitrekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan