Alles omzetten naar digitaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knockknock0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Hallo ik heb dus een vraag over het digitaliseren van al mijn persoonlijke brieven en foto's.
Ik zal niet de enige zijn die al een berg aan papieren correspondenties heeft een nog heel veel hardcopy foto's van voor de digitale tijd.
Haast geen negatieven aanwezig.
Nu wil ik alles digitaliseren.

Een scanner waar ik telkens 1 blad of 3 tot 4 foto's kan plaatsen heb ik al. Als ik het zo zou willen doen dan mag ik wel wat tijd uittrekken om alles ingescand te krijgen.
Ik heb al wel rond gekeken maar kom er niet zo goed uit als ik over de combinatie praat dat ik wil scannen.
Ik kan namelijk niet goed opmaken of scanner met Autofeeder veilig met de foto's omgaat.

Heeft er iemand hier ervaring mee
Ik waardeer het als ik wat suggesties kan krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat kunnen we niet garanderen nee.
Aangezien de fotos een bocht maken in de printer komt er hoogstwaarschijnlijk een vouw in.

Voor je correspondentie zou je eventueel toch wel een MultiFuncionPrinter (MFP) kúnnen aanschaffen, als je echt stapels wilt digitaliseren is zo'n ding een uitkomst.
Voor je non-digitale foto's zou ik ze zelf scannen, al zal het ook gaan met een MFP, met káns op wat Mitchelhal zei. wellicht kun je beter laten informeren (evt demonstratie winkelier) en zo de doorslag geven.

Mischien dat er wel een fotoscanner met feeder is, daartegen in verwacht ik dat er alleen maar 10x15 foto's in passen

Hoi dus ik ben echt de laatste die nog niet alle oude foto's heeft gescanned? Of hebben heeft men net als ik geen zin 300+ maal de deksel scanner te tillen? :rolleyes:
Ik heb zelf dit gevonden maar buiten het budget. Maar wel zoals ik mijn scanner graag zie. De Canon imageFORMULA DR-2010M - Documentscanner588114.jpg
Echter zie ik meer betaalbare in de sectie multi apparaten zoals de HP Officejet 6700 Premium hp-officejet-6700-premium.jpg

Heeft iemand ervaring met het scannen van foto's via de feeder in een printer/scanner apparaat?
En weet iemand of er ook beter geprijsde scanners zijn zoals die Canon?

Dankje.

Laatst bewerkt:
Voor je correspondentie zou je eventueel toch wel een MultiFuncionPrinter (MFP) kúnnen aanschaffen, als je echt stapels wilt digitaliseren is zo'n ding een uitkomst.
Voor je non-digitale foto's zou ik ze zelf scannen, al zal het ook gaan met een MFP, met káns op wat Mitchelhal zei. wellicht kun je beter laten informeren (evt demonstratie winkelier) en zo de doorslag geven.

Mischien dat er wel een fotoscanner met feeder is, daartegen in verwacht ik dat er alleen maar 10x15 foto's in passen

Ja zo begon ik ook (mfp) te denken tot ik dacht aan mijn oude foto's die er misschien helemaal niet doorheen kunnen.
Ik heb al veel websites bezocht maar geen foto of video en/of artikel die dit laat zien.
Ja een kleinere foto scanner is een optie. Alleen wordt het dan wel weer een dure aangelegenheid met mpf en kleine foto scanner. Er is veel keuze hierin en vanaf van 70 tot 200 euro en meer voor iets waar bijna niemand ervaring mee heeft is het moeilijk een keuze maken.
Het lijkt er nog sterk op dat de fabrikanten kantoor gericht zijn en gaatje laten vallen in het scannen van meerdere foto's op de gemakkelijkste manier.

ps er is ook zeker een resolutie verschil in scannen met de mpf? Op de glasplaat een hogere resolutie mogelijkheid, feeder een veel lagere resolutie?

Laatst bewerkt:
De Canon imageFORMULA DR-2010M heeft het voordeel dat de foto's zo goed als niet gebogen worden.
Daar was je toch bang voor.
Verder is het afwegen wat je wilt.
Ik ben tevreden met mijn kleuren laser met scanner en sheetfeeder.
Is wat printkosten héél wat gunstiger dan inkt.
Met inkt zou ik aan een Canon denken.
Maar dat zijn allemaal overwegingen die je zelf moet maken.
Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan