Alles selecteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter halil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

halil

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Wat doe ik fout?
Onderstaande code loopt vast bij
Set rstSelecties = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Projectisuitgereden FROM QZoekOpProjectNummer", dbOpenDynaset)

Code:
Private Sub chkAllesSelecteren_AfterUpdate()
Dim rstSelecties As DAO.Recordset

Set rstSelecties = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Projectisuitgereden FROM QZoekOpProjectNummer", dbOpenDynaset)
With rstSelecties
If .RecordCount > 0 Then
.MoveLast
.MoveFirst
DoCmd.Hourglass True
Application.Echo False
Do While Not .EOF
.Edit
!Projectisuitgereden = IIf(chkAllesSelecteren = -1, True, False)
.Update
.MoveNext
Loop
Me.Requery
Application.Echo True
DoCmd.Hourglass False
.Close

End If
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
't Is een query van niks, dus die zou moeten werken als hij klopt. Dat is weer simpel te controleren door hem in een nieuwe query te plakken; dan zie je gauw genoeg of hij werkt.
Overigens moet je code niet opmaken met de QUOTE knop, maar met de CODE knop :).

OctaFish:
Ik heb in Query zo ingesteld dat hij "project nummer" en "Nexhighernummer" op vraag. (zie scherm print)
Hier door loopt hij vast. Als deze vraag opties niet inzit dan werk het wel.
Hoe kan ik dit beste oplossen?

Naamloos.png

Met zo'n query verbaast het mij inderdaad niet dat de recordset niet werkt: daarvoor heb je een query nodig die altijd te openen is. En dat is de query niet als er parameters in zitten. Overigens ben ik een groot tegenstander van dit soort vragen (parameters) in queries; haal dat soort gegevens uit een formulier. En dan nog heb je kans dat het niet werkt in de recordset. Wat ik dus meestal doe is de query helemaal opbouwen in SQL waarbij je dus de gegevens uit een formulier haalt en de complete SQL in een string variabele zet. Die variabele gebruik je dan in de Recordset opdracht.

Iedere geval bedankt voor je reactie OctaFish.
Als jij voorbeeld heb graag.
Dit wordt voor mij weer even puzzelen.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan