Alles start op in kladblok, wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xiama

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik heb geen idee wat ik gedaan heb..

Er stond een bestandje in een gedownload (gratis) internet spel. Ik kon het echter niet verwijderen (het gehele spel) vanwege dit bestand. Heb er toen een kladblokbestand van gemaakt. Echter..

Nu start alles, maar dan ook alles op in kladblok :S

- Bij het opstarten van mijn computer krijg ik 23 kladblokbestanden vol met rare tekens
- Via *start* krijg ik gewoon het menu maar zodra ik echter op bijv. *systeemherstel* klik verschijnt er een kladblok.. wederom vol met rare tekens.

Dit geldt eigenlijk voor alle programma's. Ik heb het gevoel dat ik iets veranderd heb maar ik heb geen flauw idee hoe ik het terugdraai :S Ook firefox geeft hetzelfde. Ik kon via instellingen>configuratiescherm (deed het wel) en toen via een lijst met favorieten op het net komen. In configuratiescherm zelf kan ik echter niets aanklikken.

Mijn computer draait XP trouwens :)

Alvast onwijs bedankt!

Alexander

1.Kun je via F8 de veilige modus opstarten?

2.Via F8 de laast juiste configuratie proberen.

3.Heb je een XP cd?

Greetz

open kladblok, typ er 'start rstrui.exe' en sla het op als systeemherstel.bat. Zo start systeemherstel ;) Dubbelklik en selecteer een herstelpunt van voor de tijd..

1.Kun je via F8 de veilige modus opstarten?

2.Via F8 de laast juiste configuratie proberen.

3.Heb je een XP cd?

Greetz

Nope, geen veilige modus of laatst juiste configuratie helaas. Geen cd, wel een recovery system van Acer zelf. Moet ergens staan. Een probleem, waarschijnlijk start het in kladblok :D

Oke, ga ik meteen proberen, nog een kladblokje erbij maakt ook niet uit :D

Bedankt alvast

Ik krijg een foutmelding.

Kan het bestand rstrui.exe niet vinden etc..

Ik denk dat het probleem is dat alles van een exe bestand naar een ander soort is gegaan?

Sla het eens met deze tekst op.

C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe

Greetz

Hij kan hem nu vinden. Maar het enige wat ik krijg is een kladblok met allemaal rare tekens.

Hmm, ik heb echt geen idee wat ik gedaan heb hoor :S

Het klinkt hetzelfde als deze: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=302941

Maarre.. waar is mijn verkenner? Is dat gewoon de zoekoptie in start?

Laatst bewerkt:
AC, DIC, EXC, LOG, SCP, WTX, TXT.

Deze worden allen met als tekstdocument geopenend. Of dit staat erachter als bestandstype.

Beide geprobeerd.

Bij de eerste vraagt hij of ik iets wil weizigen in het register, druk op ja. Hij geeft accoord maar er veranderd verder niets.

Bij de tweede heb ik het probleem dat de CMD die ik moet runnen opstart als kladblok. Ik kan dus helaas niet copy-pasten hierin. De tweede optie, een soort default voor XP doet wel wat maar helaas niet hetgeen wat hij moet doen. Krijg een DOS scherm waarin alles voorbijvliegt, hierna knippert het beeldscherm een aantal keer. Sommige bestanden (bijv wordbestanden) hebben een ander icoon. Opstarten geeft echter nog steeds hetzelfde effect, alles in kladblok.

Ik ga mijn computer nu herstarten, kijken of dit wat uitmaakt.
[edit] nee helaas niet

Wel alvast onwijs bedankt voor alle moeite :)

Laatst bewerkt:
Kan je niks doen met eventueel Opennen met ?
en je kon niet in je veilige modus komen ?
( pc herstarten F8 blijven drukken tot je de keuze lijst krijgt. )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan