alles traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ja , een probleem met de harde schijf kan veroorzaken dat de computer het niet meer doet.
Aangezien je al een back-up heb gemaakt is dat niet nodig.
Ik zou wel even contact opnemen met de fabrikant om even je laptop na te kijken.
Want zoals ik al zei , het kan erge problemen veroorzaken!

Succes :thumb:

Back-ups gemaakt in een besmet systeem kunnen wel problemen veroorzaken.
Als in de back-up besmette bestanden meegenomen zijn.
Mis je nu veel mails die je nog had willen lezen?
Misschien staan ze nog op de mailbox.

Je kan naar de website gaan van je provider, daar klikken op Mail, met je wachtwoord en gebruikersnaam je mail bekijken via de site van de provider.
Heb je dat wel eens gedaan?

Als je bijvoorbeeld xs4all hebt kan je daar kijken op xs4all.nl en klikken op Webmail, inloggen en postvak in bekijken.

Of dat alles er nog is wat je nu mist, ligt er aan hoe je outlook had ingesteld.
Met de instellingen rechtstreeks van de server van de provider je mail te lezen in outlook, en als je een mail verwijdert deze van die server wordt verwijdert,
of dat outlook de mails op de computer opsloeg, en bij het binnen halen de mail van de server van de provider verwijdert.

Heb je dat alles nooit veranderd in Outlook, dan is er een kans dat al je mail te vinden is op de mailbox van je server die je kan bereiken via de website van je provider.

Is de besmetting veroorzaakt door een mail?
Dan kan het zijn dat er besmette code's in voorkomen.
De symptomen waren ook wel van een flinke aard.
Als het aan je harde schijf zou liggen was het je niet gelukt om windows te recoveren en goed te laten draaien,
dan had je direct diezelfde problemen weer gehad.
Deze scannen met een goeie up to date antivirus programma is zeker wel goed.
Maar back-ups van microsoft, ik vertrouw dat nooit zo heel erg.

Is je mail niet meer bij de provider te zien, kan je deze als verwijdert beschouwen.
De symptomen waren van deze (KLIK) aard.

deze:
Verder rapporteert windows direct een probleem met de harde schijf en adviseert een back-up te maken en contact op te nemen met de fabrikant. Wat zou ik zelf kunnen doen?

je kan je harde schijf op fouten controleren.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/check-a-drive-for-errors

Dus op de stations van je harde schijf in Computer, je begint met de eerste,
dan klik je rechts > eigenschappen > tabblad Extra, klik op Nu controleren.
1116kok.jpg

Dan stel het zo in, klikt op Starten en start opnieuw de computer op.
Doe dit als je alle programma's verder hebt afgesloten.

Dus een harde schijf kan op verschillende manieren als beschadigt worden aangemerkt.

De format, dus de NTFS partitie, is opgebouwd uit clusters en sectoren, dat is niks fysieks, dat is data.
Als dat niet zo zou zijn zou een computer er heel erg lang over doen om iets te vinden, de computer houdt dan ook precies bij waar wat in welke sector staat, zodat het inlezen van data geen uren hoeft te duren.

Dus zijn er sectoren en clusters beschadigt, en neemt men de term, je hdd is beschadigt, is het nog steeds niet zo dat de hdd werkelijk fysiek stuk is.
Dus heb je met 1 uitspraak eigenlijk 2 betekenissen. je harde schijf is beschadigt, zo wordt het verwoord, een leek zou denken dat de hdd kapot is fysiek, aangezien clusters en sectoren geschreven worden tijdens het formateren.
Dus op een goed werkende harde schijf kunnen clusters en/of sectoren beschadigt raken, de hdd die als beschadigt aangemerkt wordt kan fysiek helemaal heel zijn.

Dat betekend dus als er clusters of sectoren zijn beschadigt het DATA is die beschadigt is, een geen harde schijf fysiek.

Windows weet niet dat je een naar alle waarschijnlijkheid een behoorlijke besmetting had, met een rootkit, dus die gaan dan zoeken naar een oplossing alsof alles schoon was op je PC ten tijde dat je al je data ging back-upen.
Ook al ben ik geen voorstander van back-up programma typen, zeker niet die van microsoft, is het dat microsoft uitging van een schoon systeem, maar wel als eerste bij een beschadigde hdd uitkomt.

Waarschijnlijk heeft de rootkit toen je er last van had behoorlijk wat schade aangericht.

Toen je recoverde werden er nieuwe clusters en sectoren gemaakt op je hdd.

Laatst bewerkt:
Mijn laptop is inmiddels op reis geweest naar de fabrikant en terug. Ik heb nu een nieuwe harde schijf. Dus als het goed is, zijn de traagheidsproblemen opgelost! Tevens ben ik een stuk wijzer geworden op het gebied van firewalls ed. Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan