alles van c naar andere harde schijf schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik wil graag de hele inhoud van de c-schijf naar een andere (grotere en snellere) harde schijf overplaatsen. Kan iemand mij erbij helpen om deze klus succesvol te klaren?
Er is hopelijk ook een (gratis) programma voor om dit succesvol te doen.

Je zou met norton ghost een image van je c partitie kunnen maken en deze weer terug zetten op een nieuwe harde schijf.

Ik installeer een verse install op een andere partitie, en kopieër daaruit alles op de nieuwe schijf, wel deze eerst indelen en aktief maken, uiteraard.
Kan natuurlijk ook door beide schijven in een andere comp erbij te hangen, en het daar doen.

Hoi !

Is een van de HDD's een Maxtor kun je Maxblast4 gebruiken.

Gratis te downloaden bij www. Maxtor.com

Greetz,

Harry.

Dank voor de reacties tot nu toe. Ik ben vooralsnog ingegaan op de eerste reactie. Ik heb met norton ghost een drive image gemaakt, die nu op een externe harde schijf staat.
Nu een vraag over het vervolg.
Kan ik nu de oorspronkelijke c-schijf uit de pc verwijderen en er de nieuwe voor in de plaats zetten (is reeds geformatteerd) en vervolgens de image vanaf de externe harde schijf terugzetten op de nieuwe harde schijf?

vervolg op mijn vraag hierboven.

Inmiddels heb ik bedacht, dat ik de c-schijf niet kan verwijderen en daarvoor in de plaats een nieuwe masterschijf te plaatsen. De pc heeft dan geen aansturing meer.
Is deze veronderstelling juist?
En als deze juist is, kan ik dan de volgende weg volgen? De nieuwe schijf aansluiten als slave en daarop de image terugplaatsen. Vervolgens de c-schijf verwijderen en de nieuwe schijf tot master maken. Is dit een goede weg, die zal werken?

Hallo !

Als je de nieuwe geformatteerde HDD als Master zet en je image staat op de slave, dan kun je toch booten van de Norton Ghost CD en de image terugzetten ?

Greetz,

Harry.

Dank je voor je reactie. Ik heb er nog een vraagje over. De image staat op een externe harde schijf, die via een usb-plug toegang heeft tot de pc. Is deze externe harde schijf dan automatisch een slave?

Hoi !

Dat zal geen enkel probleem opleveren, zolang die externe HDD in het BIOS herkend wordt.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry en anderen

Er zullen wel trucs zijn om de pc aan de praat te krijgen zonder windows. Dat lukte mij echter niet. Ik heb daarom gekozen voor de weg om de c-disk in de pc te laten, en de nieuwe als slave aan te sluiten. Zo kon ik de pc in ieder geval opstarten. Vervolgens heb ik de pc de image van de externe harde schijf laten uitpakken op de nieuwe harde schijf (een langdurg proces).
Daarna heb ik de c-disk verwijderd en de nieuwe disk op master gezet.
De pc start op tot en met het scherm "windows wordt gestart", maar daarin blijft hij helaas hangen. Ik heb de "oude" disk nu terug geplaatst om dit bericht te kunnen schrijven.
Is er misschien een oplossing voor deze kwestie?

Hoi !

Nieuwe schijf erin laten(zetten), opstarten vanaf de WinXP CD-rom, kiezen voor R(epair),
kiezen voor de goeie Win-installatie (meestal 1, admin. ww oke klikken, "fixboot" intypen.

Lukt het dan nog niet, zelfde procedure,"fixmbr" intypen. en dan moet het lukken.

Succes,

Harry.

Het was zo mooi, ware het niet dat ik het ww van de administrator absoluut niet meer kende.
Ik vond het hiermee einde verhaal, en heb de dappere schoenen aangetrokken om na de belangrijke dingen te hebben gekopieerd, alles opnieuw te installeren op de nieuwe schijf. Een heel werk, maar het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan