alles van stroom af toch piep uit boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
130
Ik zet meestal de computer uit en met een knop op het verlengsnoer zorg ik er voor dat er geen stroom meer op al het randapparatuur staat.

Toen ik vanmorgen wakker werdt hoorde ik een luide piep ( geluid van je vinger over kristal) uit de boxen komen.

de vraag is hoe dat kan, ik heb er geen stroom meer op staan?
 
Probeer de boxen is ergens anders te zetten? misschien maakt het "storing" met een ander apparaat dichtbij de boxen.. :eek:

Weet het niet zeker hoor.. En als je de stekker van je box er helemaal uitdoet?

Success
 
toen ik de stekker van het verlengsnoer uit de contactdoos haalde stopte het geluid wel. maar op de verlengdoos zit een schakelaar. Er zou dus geen stroom op mogen staan.

Alle andere apparatuur in de omgeving zijn ook van het stroom af.
 
Dan doe je tog simpelweg een andere stekker doos ertussen :D
 
De meeste schakelaars in zo'n snoer zijn enkelpolig, dat wil zeggen dat maar 1 draad wordt onderbroken.
Als dat toevallig de nul draad is dan blijft er toch nog spanning op de stekkerdoos staan, en dus ook op de computer, via de andere draad.
Als er ook nog een aarddraad bij zit dan is het mogelijk dat via de storingsfilters van de aangesloten apparatuur toch nog een heel klein wisselstroompje door de hoge tonen speakers kan lopen waardoor je een geluidje kunt horen dat op een pieptoon lijkt.
Als je dat verschijnsel weer een keer hoort dan moet je de stekker van dat verlengsnoer eens een halve slag draaien en luisteren of je die kraspiep dan nog hoort.
Omgekeerd, als je dat geluid niet hoort kun je de stekker ook een halve slag draaien en luisteren of je de pieptoon dan wel hoort.

Wordt het modem ook via die zelfde schakelaar uitgeschakeld?
 
Laatst bewerkt:
kijk aan zo'n antwoord heb ik wat. ik ga dat gelijk eens proberen maar moet wel zeggen dat de stekker er al tijden in zit en we dit nog nooit hebben gehoord. Of niet op dat tijdstip uit bed waren.

maar ik ga het wel proberen.

Bedankt

groeten brian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan