• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alles vast zetten in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Beste,

ik had eerder al een Excel vraag, dacht dat ik van alles af was.
Maar helaas heb der nog steeds gezeur mee..

wat ik graag wou hebben wil maar niet lukken.

ik wil in excel kaartjes maken die afgedrukt 5 bij 4 cm zijn [lxb] dit lukt
maar dan heb ik een tekstvlak waar ik 1 of 2 cijfers in zet [afhankelijk van de prijs]
dan weer een tekstvlak met de punt en dan weer een tekstvlak met 2 cijfers in superscript
[dus hoog] zodat je bijv. 13.99 ziet en dan de 99 hoog. dit heb ik apart zo gedaan omdat de laatste
2 cijfers dan dichter tegen de punt aan staan net als de voorste 2.
nu krijg ik alleen steeds wanneer ik ze verander dat ze dubbel komen te staan.
kan ik iets instellen dat die tekstvlakken vast komen te staan. dat ik ze dus wel en niet kan verslepen
en dat je maar 2 cijfers maximaal per tekstvlak kunt invoeren..

ik hoop dat ik voldoende heb uitgelegd en dat er iemand wat mee kan

alvast bedankt
Leutjebreedbek

Een xls bestand hier plaatsen verduidelijkt de vraag.

Beste,

het bestand was te groot om bij te voegen staat er [meer als 100kb] dus heb het zelf even geupload
dit is de link hiervan: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VRWFMWGZMAR3.xls

[wanneer u klikt op nu downloaden heeft u alsnog de mogelijkheid om t alleen te openen:) downloaden hoeft dus niet]

hier ziet u ook dat het logo soms wel 7x op dezelfde plek zit terwijl 1x goed genoeg is... en zo heeft het nog wat meer problemen

alvast bedankt

Je kunt de 3 tekstvakken natuurlijk groeperen en het eerste vak (de hele euro's) rechts laten uitlijnen.

Ik snap niet wat je bedoelt met:
steeds wanneer ik ze verander dat ze dubbel komen te staan

Beste

ik snap wat u bedoelt alleen is de mogelijkheid groeperen bij mij niet mogelijk als ik dat
bij 1 van de 3 tekstvlakken probeer.

wat ik bedoel is [wanneer u niks heeft veranderd aan de pagina]
u wel kunt zien bij cel C6 dat er dubbele centen komen te staan [dus 90 en 99 op elkaar]
dit wou ik dan ook zo maken dat dat niet kan en je maar 2 getalen als euro's en centen maximaal kunt invoeren.

De 99 en 90 zijn 2 tekst vakken.
Verwijder er één en je probleem is opgelost.

Als bijlage de 4 tekstvakken (3 voor het bedrag en 1 van het logo) gegroepeerd.
Je kunt ze nu zo kopieren en verslepen zonder dat de onderlinge verhouding veranderd.

Het groeperen doe je dmv de ctrl en shift toets tegelijk in te drukken en dan de tekstvakken selecteren.
Dan precies op de rand van een van de tekstvakken gaan staan.
De cursor veranderd nu van een 'plusje' naar '4 pijltjes' (1 naar rechts, 1 onder, 1 links en 1boven)
Rechter muistoets en groeperen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord!
zoals u het heeft gedaan is het precies zoals ik bedoelde!
dat je ze wel kunt aanpassen maar je niet per ongeluk de punt of de andere 2 tekstvlakken kunt verplaatsen
zodat je alles ongelijk krijgt.

ook bedankt voor de uitleg!
mocht ik het een keer vergeten kan ik het zo weer nalezen!

bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan