Alles Verloren??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Boga

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2004
Ik ben een Belg die momenteel in Taiwan verblijft.Deze morgend was ik nog online en was alles in orde.Ik heb deze computer met XP al een tijdje maar ben sinds enkele dagen op het net.Nu deze avond zet ik hier alles terug aan en alles blijkt verdwenen.Ik veronderstel een virus?!Kan er nog iets van de rest teruggevonden worden?Wat moet ik eigenlijk doen.Heb totaal geen idee.Weet dus ook niet wat er juist allemaal weg is.Is de computer beschadigd?Enz,...
Graag had ik daar zo vlug mogelijk hulp voor.Ik weet ook niet of ik nog steeds met een virus zit.:( :(

Hoe bedoel je alles verdwenen, start windows nog wel op, krijg je foutmeldingen ?

Je hebt daar pas internet en je veronderstelt dat je een virus hebt. Heb je wel een virusscanner geinstalleerd?

beetje precieser als het kan...

precieser, hoe schrijf je dat??? precieser, preciecer, prezieser, presiecer, presieser, preziezer, preciezer...

damn, kwordt niet goed, whahahaha :rolleyes:

Geplaatst door Boga

Graag had ik daar zo vlug mogelijk hulp voor.Ik weet ook niet of ik nog steeds met een virus zit.:( :(

Hoe snel ?
We wachten wel ;)

Geplaatst door Jozo

Hoe snel ?
We wachten wel ;)

Geen idee eigenlijk hoe laat het nu in Taiwan is. Misschien wel nacht?

Maar we kunnen pas verder als we meer info hebben:)

Excuseer voor het wachten!

Hallo,

Ondertussen ben ik al wat verder geholpen en heb nu een Anti-Virus progr. lopen. Er is dus wel degelijk wat gebeurd daar m'n screensaver weg is en folders staan ergens anders. Maar tot hiertoe blijkbaar niets weg.Ik ondervind dat ik problemen heb met m'n user-profile en ik denk dat er iets met de settings gebeurd is!?Ergens een Windows probleem?Ik heb dus totaal geen idee!
Ik wil jullie even bedanken voor de reacties.By the way,het is 6 u later hier dan in Nederland(of Belgie).
Rond 16.00 u kan ik waarschijnlijk wel bereikbaar zijn om te chatten.Is misschien eenvoudiger om te communiceren.Nogmaals Dank!

Als je je huidige problemen concreet kunt omschrijven dan kunnen we proberen om het helemaal in orde te krijgen.:)

Van kwaad naar erger?

Hallo,

Ik heb dus wel nog steeds mijn gegevens,maar alles zit zowat op verschillende plaatsen.Mijn screen saver is weg en heb enkel een blauw scherm met enkele iconen waarvan er zelfs zijn die ik niet meer kan openen.Vb recycle bin,niet opstarten van Messenger.Als ik op het net wil moet ik eerst enkele folders openen om dan IE zelf te openen en zo te kunnen starten.Gisteren probeerde ik om nogmaals een virus scan te doen maar blijkt dat Norton Anti-Virus ook niet mer kan gestart worden.De computer reageert ook zeer traag,en dat is anders niet zo.Ik probeerde om een setting aan te passen zodat ik verborgen folders kan zien.Maar de verandering van de setting wordt niet aanvaard daar hij terug springt naar de oorspronkelijke setting.Enz,enz,...
Er gebeuren dus degelijk rare dingen.Een collega vertelde me dat alles opnieuw zou moeten geformatteerd worden.Enkele suggesties zijn welkom!
Dankjewel!

Hallo Jozo,

Kan je me even vertellen of ik dat zonder problemen kan doen?Ik bedoel of ik eerst een volledige back-up nodig heb van alles,want ik heb dat niet.Heb zelfs geen CD brander(moet nog geinstalleerd worden).
Dank!

Kan je allemaal zonder problemen doen :)

Eerste twee zijn virus scanners en de derde link controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele.

Laatst bewerkt:
Grootste probleem opgelost,maar nu ander probleempje

Hallo,

Ik heb even niet van me laten horen,daar ik vanalles geprobeerd heb.Het grootste probleem is opgelost door(m.b.v. een neef op afstand)een "System Restore" uit te voeren.Op die manier hebben we de Norton Antivirus ook weer in werking gekregen en alles werkt nog steeds.Ik wou dus toch ook maar even de procedure doen die Jozo me aanraade,maar dat lukt me niet om de volgende redenen.
Van een website of vanuit mijn yahoo mail kan ik geen documenten downloaden.Ik kan van mijn mailbox wel foto's downloaden.Als ik dat probeer begint hij precies wel het doc. binnen te halen,maar dit voor enkele seconden en zonder de vraag naar waar het heen moet.Dus na enkele seconden verschijnt er een ander venster dat het volgende meldt:

IE cannot download...(document)from us.blabla.mail.yahoo.com(=site veronderstel ik)

IE was not able to open this Internet Site

OK

Als ik op ok click verdwijnen de vensters.Enige ideeen hoe ik dit kan oplossen.
Dit gebeurd dus ook als ik de virus scan wil doen op de site aangeraden door Jozo.
Dank bij voorbaat!:rolleyes:

Van een website of vanuit mijn yahoo mail kan ik geen documenten downloaden.
W'rom niet? Zit je in 't netwerk van de baas ;)
Dan kun je idd. niet die on-line virusscan bij TrendMicro doen, want men wil een .cab-bestand op je laptop plaatsen. Helaas.

Norton werkt weer, maar heb je nu al een volledige systeemscan (liefst in veilige modus) gedaan ?

Nog steeds geen oplossing!!

Hallo,

Ik zit niet op het netwerk van een baas want dit is gewoon bij me thuis.Ik heb ondertussen al een volledige systeemscan gedaan waarbij niets werd gevonden en heb juist ook mijn Windows geupdate,gwoon om toch maar zeker te zijn.Bij verdere opzoekingen vond ik het precies is of ik heb een fout van Internet Explorer 6.0.De sleutelwoorden voor de fout die men kan terugvinden onder de helpdesk zijn:
kbQFE/kbIE600preSP2fix/kbfix kbbug kbprb/KB816868/kbAudEndUser/kbAudITPRO.
Dit ter vermelding om dat eventueel eens na te zien.
Ik ben er niet zeker van daar ik niet zo veel van pc's afweet!Daarom terug een vraag naar iedereen die er wel wat van kent!Is er een oplossing te vinden voor dit probleem?
Ik word er gewoon zot van.Dat is toch al enkele dagen dat ik naar een oplossing zoek en nog steeds zonder resultaat!
Alle hulp is welkom!!!
Dank bij voorbaat!!

Nog steeds problemen

Hallo,

Ondertussen heb ik een andere browser(voorlopig)opgestart,waarmee ik verder kan.Maar mijn problemen zijn dus nog niet verholpen.Heb al virusscans gedaan,waarbij niets wordt gevonden.Heb ook al programma's zoals Spybot en Ad-aware laten lopen en gevonden files verwijderd maar ook dat blijkt geen oplossing.
Is er echt niemand die mij kan verder helpen,a.u.b.?
Dank bij voorbaat!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan