Alles weergeven in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

john_boy_overbe

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Beste forumgebruikers,

ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Ik heb een query in access waarin je kan zien om gebruikers een bepaalde actie hebben gedaan, dus bijvoorbeeld als Jan, Piet en Klaas een gele kaart hebben gehad, dan worden hun namen zichtbaar als ik de query draai.

Nu wil ik ook dat zichtbaar wordt dat Henk en Hans nog geen gele kaart hebben gehad.

Welke term moet ik dan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt.

Nu wil ik ook dat zichtbaar wordt dat Henk en Hans nog geen gele kaart hebben gehad.
Met een LEFT (of RIGHT) OUTER JOIN maak je eerst een query die bovenstaande doet.

Daarna gebruik je UNION om de twee queries aan elkaar te koppelen.

Enjoy!

Sorry, zo diep zit ik ook weer niet in de materie.

Ik heb een query van 4 tabellen, waarvan 1 de hoofdtabel is, die is verbonden met 2, en 1 van die 2 weer met een ander.

Ik heb dan 7 velden:
1 2 3 4 5 6 7
Veld:
Tabel:
Sorteervolgorde:
Weergeven:
Criteria:
Of:

Laten we zeggen dat 1 die met de naam is en 2 die met de kaarten ja of nee. Waar moet ik dan iets (en wat) dan invullen?

Sorry, zo diep zit ik ook weer niet in de materie.

Ik heb een query van 4 tabellen, waarvan 1 de hoofdtabel is, die is verbonden met 2, en 1 van die 2 weer met een ander.

Ik heb dan 7 velden:
1 2 3 4 5 6 7
Veld:
Tabel:
Sorteervolgorde:
Weergeven:
Criteria:
Of:

Laten we zeggen dat 1 die met de naam is en 2 die met de kaarten ja of nee. Waar moet ik dan iets (en wat) dan invullen?

Het opnemen van een vebinding tussen de tabellen doe in het gedeelte boven wat je hier beschrijft. Dus daar waar je tabellen worden weergegeven.
Ga op het veld staan dat je wilt koppelen aan de andere tabel en sleep het dan ook daar naar toe. Je krijgt dan een streep te staan tussen de twee tabellen.
Als je op deze streep rechts klikt dan kan je de vorm van de verbinding kiezen.

Zo'n verbinding noemen wij een JOIN waar je meerdere vormen van hebt nl. LEFT RIGHT en OUTER of INNER.

Aan jou om te kiezen en te proberen.

Succes
Wim

Hoi,

Als je veld 2 (die met die kaarten) een ja/nee veld is, dan heb je bij je eerste query (gele kaart = ja) bij veld 2 als criteria "Ja" staan. Je zegt dat dat werkt.

Om nu te laten zien wie nog geen kaart heeft gehad maak je dezelfde query nog een keer en dan met criteria voor veld 2 "Nee" of "Is Null"

Succes,

Zqwiqly

Hoi,

Als je veld 2 (die met die kaarten) een ja/nee veld is, dan heb je bij je eerste query (gele kaart = ja) bij veld 2 als criteria "Ja" staan. Je zegt dat dat werkt.

Om nu te laten zien wie nog geen kaart heeft gehad maak je dezelfde query nog een keer en dan met criteria voor veld 2 "Nee" of "Is Null"

Succes,

Zqwiqly

leuk, maar het gaat er juist om dat er een query alle mogelijkheden toont.
En dat doe je met een JOIN tussen tabellen.

Wim

Hoi,

Als hij de eerste query al heeft.... gaat het dan nog over JOIN's? Volgens mij gaat het dan over criteria in een query.

Maar goed, laat John_boy_overbe maar reageren.

Groet,

Zqwiqly.

De verbindingen (JOINS als ik het goed begrijp) heb ik al.

Als ik JA doe dan krijg ik iedereen die geel heeft gehad, als ik nee doe iedereen die geen geel heeft gehad.

Maar hoe krijg ik nu beide, dus gewoon een lijst van iedereen die wel ofgeen kaart heeft gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan