alles weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

freshfirewoman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
na vele problemen te hebben gehad met mijn pc heb ik hem helemaal leeg gegooid en opnieuw xp pro erop gezet
(jammer van het recente werk maar kreeg te vaak blauw beeld)

alles is goed gegaan pc doet het weer niks aan de hand tot net

ik zet de pc aan wil een cd laten afspelen helaas vind dat stomme ding niet geprobeerd in de brander ook niet hetzelfde verhaal

ben ik naar apparaatbeheer gegaan
zie ik de dvd-rom en de brander staan met het beruchte uitroepteken. Geprobeerd stuurprogramma bijwerken krijg ik
KAN DE WIZARD UPDATES VOOR HARDWARE NIET VOORZETTEN

ik snap er de ballen van want gisteren deed die het nog alleen wouden mijn boxen het niet doen

gegevens JLMS DVD-ROM LTD-165H
LITE-ON LTR-48246S

P.S.
ik heb op advies van deze site avast anti virus erop gezet maar heb er alleen maar problemen mee en kan het via de software ook niet meer verwijderen

ik hoop dat iemand me kan helepen want zonder een cd lezer kan ik niks instaleren en systeem herstel wil het ook niet meer doen

Als je zo snel met een schone Windows al problemen hebt zou ik zeker eerst eens online scannen bij Bitdefender
Wat zijn precies de problemen die je hebt met je pas geinstalleerde virusscanner?

Ga eens in apparaatbeheer en kies voor verwijderen van je brander en lezer.
Daarna start je opnieuw op. Normaal gesproken vindt Windows dan je cdrom en brander. Een stuurprogramma hoef je er niet voor te installeren.

dat heb ik dus gedaan maar helaas hij zegt dan nieuwe hardware gevonden

de virus scan had ik laten lopen niks gevonden

het probleem is dat ik hem niet krijg verwijderd

maar helaas hij zegt dan nieuwe hardware gevonden
Wel of niet gevonden?

Kunnen de stekkers van die cd-rom en lezer misschien loszitten door de een of andere actie? B.v. het plaatsen van geheugen o.i.d.?

Die virusscanner zou ik me maar even niet druk over maken. Trouwens.....grote kans dat je deze niet wegkrijgt omdat hij actief is.
Welke heb je? Zonder virusscanner werken is echt niet goed!

ik heb ze eruitgegooid
opnieuw opgestart zoals jij zei maar helaas het probleem is niet verholpen

het enige wat die zegt is nieuwe hardware gevonden van de dvdrom en de brander
ga ik naar apparaatbeheer gewoon hetzelfde probleem als ik al aangaf de uitroeptekens staan er bij
en daar bij heb ik niks veranderd aan het programma ook niet met het geheugen of zoiets
en de vrius scanner heb ik net ook algezegd dat is avast en die heb ik gevonden hier bij helpmij.nl dus ga ervan uit dat het een goed programma is

heb ook al online gescand en niks gevonden

Windows vind de cd-rom en brander dus wel.
Normaal gesproken zou alles dus moeten werken.
Weet je zeker dat je alle drivers hebt geinstalleerd die bij je pc horen? Iets als behorend bij je chipset of zo?
Het hoeft niet direct te verwijzen naar je cd-rom of brander.

Avast is goed. Laat die maar rustig staan.

ik weet het zeker want hij heeft het na het formateren gewoon gedaan maar opeens niet meer

Ikvind het maar vreemd. Windows herkent maar geeft met dat gele uitroepteken in app.beheer aan dat er geen stuurprogramma is geinstalleerd.?????
Ik heb van z'n leven nog nooit een stuurprog. hoeven installeren voor een cd-rom of brander.
Heb je al geprobeerd om, i.p.v. Windows, zelf naar het stuurprogramma te zoeken? Je kunt dan zelf uitkiezen.
Je kunt het merk en type uitzoeken.

1e scherm: Nee, nu niet. 2e scherm: ik wil zelf kiezen.
3e scherm: stipje zetten bij 'niet zoeken, ik bepaal zelf'.
Je krijgt dan keuzes.

ik vind het ook zo vreemd daarom snap ik het zelf ook niet helemaal

en wat dat zelf zoeken betreft heb ik ook al gedaan maar hij zegt dan dat de hardware al is geinstaleerd maar dat er ergens een fout is ik geloof code 39 staat erachter

maar ik heb meerdere problemen op de pc en ben er gisteravond achter gekomen wat het ook zou kunnen zijn dus eerst dat eens oplossen en dan kijken of de problemen die ik heb allemaal zijn opgelost

maar alvast bedankt

is het probleem nog niet opgelost dan schreeuw ik wel weer ;-)

Je zou ook nog kunnen proberen om je pc open te schroeven. Vervolgens de stekkertjes van je cd-rom en brander even eraf en erop doen.
Dan doet Windows de herkenning van voor af aan.
't Is maar een wild ideetje.

hallo

bedankt voor de hulp
alle problemen zijn opgelost
de oorzaak was dat het moederbord ,de grafische kaart en de cooler het einde haden genaderd.
alles is vervangen voor 100 euro ken er dus weer een tijd tegenaan met de pc

bedankt voor de hulp

en hopenlijk tot nooit ziens meer in positieve zin:thumb:

:8-0: Hoe oud was die pc dan?
Nou ja, hij is een stuk jonger geworden met dat moederbord :cool:
Veel plezier en tot niet kijks! :D

hallo

hij was nog geen drie jaar( IK WEET IN DE PC WERELD OUD :rolleyes:)

ik heb waarschijnlijk een piek in de stroom toevoer gehad en daardooris die dus waarschijnlijk doorgebrand

maar gelukkig is alles verholpen

bedankt
groetjes freshfirewoman

Wat erg. Dat kan iedereen overkomen maar je houdt er nooit rekening mee.
Veel plezier van je goedwerkende pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan