Alles weg????

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
247
Ik heb tijdens het verwijderen van een programma een vastloper gehad.
Na opnieuw opstarten kreeg ik de meklding "NTLDR is missing, press Ctr-alt-del om opnieuw op te starten"

Na wat research heb ik begrepen dat bij deze fout er 2 bestanden missen nl, Ntdlr en Ntdetect. Deze dienen van de windows cd te worden gekopieerd naar de root.

Via een topic van helpmij de bestanden gedownload aangezien ik geen windows cd heb gekregen bij mun HP werkstation.

Deze bestanden gekopieerd naar C en wiindows start idd weer op.
Echter als windows is opgestart staan alle programma's in het menu start maar achter de programma's is alles leeg. Ook staan alle directories van de geinstalleerde software op de C schijf, maar ook via verkenner kan geen enkel .exe bestand vinden. Kortom het lijkt wel een leeg omhulsel van windows want nix start op !!! ook niet de standaard windows progs waaronder Internet explorer. Ik had gedacht om via systeemherstel dit te omzeilen maar ook dit krijg ik niet opgestart.

Wat nu???? het lijkt wel of alles is gewist.
Of is het een opstartfout waardoor alle .exe bestanden niet worden geladen???


Help help
 
Leen een XP SP2 cd, start er van op, ga naar de repair/herstelconsole en voor een chkdsk /r uit.

Je kunt het ook proberen via de veilige modus als administrator, in start, uitvoeren een chkdsk /f te doen, maar als het daar ook niet werkt, zul de eerste optie moeten proberen.

Lijkt of de mft is vernaggelt.
 
Ok, wordt wel maandag voor ik eraan toe kom maar dan ga ik het proberen.
Hopelijk kom ik eruit.

Ps, Ik heb geen cd maar wel een recovery directory van waaruit ik een schone installatie kan uitvoeren. Misschien dat ik van daaruit ook iets kan???
Thuis heb ik xp maar zonder SP2, daar kan het niet mee?????
 
Je kunt ook zelf een XP SP2 cd slipstreamen, op deze manier.

En nee, dan krijg je een melding dat er een nieuwere versie opstaat, wat ook zo is.

Overigens kun je ook die schijf eerst controleren met de daarvoor bedoelde progje van de schijffabrikant, het is wel raar dat dit allemaal zomaar gebeurd.
 
Ik kreeg zo snel geen XP cd te pakken en aangezien ik de pc circa 2 weken heb staan heb ik gekozen voor een herinstallatie. Het aantal verloren bestanden wat op de C schijf zou staan was zo minimaal dat dit de makkelijkste oplossing was. Beetje rigoreus maar wel effectief.
 
dat zal moeilijk lukken ultraplex, hij kan niet meer op zijn OS...
daar heb je gelijk in .
met zulke problemen is het wel verstandig .
als de boel weer op de rails is .
een backup te maken .
met een goed backup programma bv acronis true image .
 
Zit een backup wizard bij de XP versie waarmee je herstelpunten kunt maken.Ongeveer hetzelfde als in windows zelf maar deze kan vanaf de bios gestart worden. Deze gebruik ik nu als back up, werkt wel mooi. En de echt belangrijke dingen gaan op het netwerk welke elke nacht wordt gebackupt.Dus nu is alles aardig onder controle.
 
Ik kreeg zo snel geen XP cd te pakken en aangezien ik de pc circa 2 weken heb staan heb ik gekozen voor een herinstallatie. Het aantal verloren bestanden wat op de C schijf zou staan was zo minimaal dat dit de makkelijkste oplossing was. Beetje rigoreus maar wel effectief.

Op zich had je niets verloren hoeven zijn, simpel een kwestie van het installeren van Windows op de partitie waar Windows ook al op stond zonder te formatteren. In de meeste gevallen heb je dan wel weer toegang tot de bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan