Alleskunner 1300 eur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluejie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Hoi allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren. Even ht lijstje:
Budget - max. 1300 Euro
Doel - het moet alles kunnen. Games natuurlijk(nadruk), maar ook zeer grote excelbestanden kunnen verwerken.
Omgeving - liefst zo krachtig mogelijk, dus een beetje lawaai kan geen kwaad. Het moet natuurlijk niet te gek worden :p
Assemblage - Is het moeilijk om zo'n pc zelf inelkaar te zetten? Spreekt het allemaal voor zich, vergelijkbaar met bijv. een IKEA-kast zonder handleiding?

OS - Omdat ik graag het beste van windows wil, zou ik zeggen Windows 7 Ultimate 64-bit. Maar als ik hier kijk, zie ik dat de voordelen t.o.v. home premium niet zo voordelig zijn voor mij. Zijn er nog andere dingen?
Opties / randapparatuur - nu komt er even lijstje...
- Krijg je de OS op een cd thuisgestuurd? Ik vind ik het zeer vervelend dat deze bij kant-en-klare pc's nooit wordt bijgeleverd.
- Liefst een behuizing die nog goed uitgebreid kan worden
- Een goede blu-ray brander en een dvd-speler
- Is zo'n snelle harde schijf aan te raden (SSD)? Gaat de opstartsnelheid er aanzienlijk op vooruit?

Ik hoop dat jullie iets zouden kunnen samenstellen! :thumb:

Laatst bewerkt:
hallo welkom op het helpmij forum

ik beantwoord even je vragen en zal zo met een samenstelling komen

- Krijg je de OS op een cd thuisgestuurd? Ik vind ik het zeer vervelend dat deze bij kant-en-klare pc's nooit wordt bijgeleverd.

ja je krijgt een CD mee geleverd

Blue Ray branders kunnen ook DVD en CD lezen en branden

- Een NVIDIA-videokaart
waarom? ATI is kwalitatief net zo goed en de sterkste kaart op de markt op het moment is een ATI kaart

- Is zo'n snelle harde schijf aan te raden? Gaat de opstartsnelheid er aanzienlijk op vooruit?
ik neem aan dat je het over een SSD hebt ja die zijn wel handig en jou budget staat dat ook toe

Blue Ray branders kunnen ook DVD en CD lezen en branden

Ik heb graag twee spelers... En twee bluray-branders is imo onnodig

- Een NVIDIA-videokaart
waarom? ATI is kwalitatief net zo goed en de sterkste kaart op de markt op het moment is een ATI kaart

Ik verkeer in de veronderstelling dat NVIDIA beter is, ook met driverupdates enzo. Blijkbaar niet zo :confused: Dus als het kwalitief hetzelfde of beter is, maakt het dus niet meer uit :d

Btw, zou je misschien ook de vraag over assemblage kunnen beantwoorden (beginpost)?

En bedankt voor je snelle antwoord!

Laatst bewerkt:
Assemblage - Is het moeilijk om zo'n pc zelf inelkaar te zetten? Spreekt het allemaal voor zich, vergelijkbaar met bijv. een IKEA-kast zonder handleiding?

nee daar heb je wel eenige kennis voor nodig altans het is gevoelige hardware en kan zo kapot gaan
natuurlijk zijn er wel tutorials waarvan je het kan leren maar als je een leek bent op het gebied van computers dan raad ik je tog aan om assemblage te laten doen door de webshop/winkel
je krijgt er dan ook garantie bij

Ik ben technisch vrij goed, ik vroeg me alleen af of alles op en met elkaar passen in zo'n kast met schroefjes e.d. Ik weet natuurlijk wel waar alles hoort dat is niet zo'n probleem, maar ik heb nog nooit een moederbord in een nieuwe kast gezet, waardoor ik niet weet of het allemaal voor zich spreekt.

als je redenlijk technisch bent dan is het vrij simpel ja
alle hardware is opelkaar afgestemd het moederbord voldoet aan een standaard die ATX heet
zolang de behuizing daar ook aan voldoet zullen de schroefjes perfect uitgeleind zijn en kan je deze met gemak monteren

als je de assemblage zelf wilt gaan doen hou je 50 euro over voor betere hardware

dit is inclusief assemblage en windows 7 Home premium
Windows 7 ultimate is zonde van je geld het kost 160 euro en hebt er niet veel baat bij
klikerdeklik

Ziet er mooi uit...

Een vraagje over de RAM, je hebt er twee in het mandje gedaan. Het is dan een 4GB, maar bestaat uit 2 x 2GB. Neemt dit dan twee of vier slots in? En het is 8GB totaal als het goed is.

En wordt alles goed gekoeld? Ik zie dat de case nog drie plekken over heeft voor fans van 12cm. Zullen deze dan sowieso passen? Is het aan te raden deze te monteren?

Laatst bewerkt:
ja ik heb 2 Kits van 2 x2GB er in gedaan dat is 8GB totaal

er zit een aftermarket koeler in de samenstelling
en de airflow in de kast is goed zat extra fans hoeven er niet bij

Ik heb even wat dingetjes veranderd: klik

Gaat dit allemaal nog werken (voeding etc.)? Is het moederbord ook nog te upgraden? Is dat aan te raden, ik heb gezocht naar vergelijkbare producten... Het moest ATX zijn, de Socket moet LGA1155 zijn en is de chipset ook verplicht hetzelfde? Moet ik vervolgens uitgaan van hoe duurder, hoe beter of is er nog merkverschil? Kortom, zijn er nog mobo's met meer kwaliteit voor 50-100 Eur meer?

Asus is kwalitatief het beste merk voor mobo's op de markt
het moederbord moet je gewoon lekker goedkoop houden als je bepaalde features zoals Overklocken of SLI/Crossfire niet gaat gebruiken
de kast is wel erg duur weet je zeker dat je hier zoveel aan wilt uitgeven
je hebt meer aan een SSD zorgt voor snelle opstart tijden en laad tijden

Kast is idd duur, maar ik vind hem echt mooi (daar wil ik ook wel wat aan uitgeven :) ) en de reviews zijn zeer goed. Plus dat het een fulltower-model is... Op zich goede kast toch?

SSD heb ik er uitgelaten omdat het eig. een beetje duur is. Waarschijnlijk zal ik over een maandjes alsnog een SSD aanschaffen, maar dan met wat meer capaciteit. Ook wss nog een optische drive, kaartlezer etc.

Mja, 90 voor de mobo is idd niet veel, dus zal minder pijn doen als ik die vervang. :cool:

En trouwens als ik Azerty laat monteren, krijg ik dan alle manuals en bijgeleverde spulletjes van de "components"? Doosjes wss niet he? Die zien er bij sommige ook netjes uit: vb1, vb2.
Als ik ze niet laat monteren krijg ik in principe gewoon alles in doos toch

als het goed is hoor je alle dozen erbij te krijgen

dit kan je ook bij de ordercommentaar nog eens duidenlijk erbij zetten dat je alle bijbehorende dozen wilt ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan