allround/media systeem voor €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baco83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Beste forum leden,

Voor in mijn huiskamer ben ik opzoek naar een allround/media pc. Dit als aanvulling op een oude pc en laptop.
Doel is dagelijks gebruik voor internet/mail/etc maar wil er ook HD films op af kunnen spelen.
Aangezien de pc naast een PS3 en DVD speler komt te staan is een optische drive niet noodzakelijk. Een grote HDD ook niet aangezien ik een Synology NAS heb staan.
Gezien ik de pc wil aansluiten op HD tv en reciever zijn HDMI en digitaal geluid output een must. En natuurlijk graag geluidsarm (kan niet te veel verwachten binnen mijn budget).

Omdat ik geen systemen kan vinden die aan mijn wensen voldoen, overweeg ik zelf te bouwen. Hier heb ik 0 ervaring mee. Via de overvloed aan info op sites en forums mijn weg gezocht in een veel te groot aanbod. Heb een poging gewaagd wat samen te stellen voor €500-550.

Graag jullie reacties/ideeën of deze samenstelling werkt en aan mijn eisen gaat voldoen.

link

Ziet er netjes uit! Misschien kan je:

- De voeding iets zuiniger maken. De aanschaf prijs is dan ook goedkoper.
- Goedkoper moederbord
- Extra Proc koeler eruit
- Een qaudcore CPU van AMD met een betere IGP
- Beter geheugen op 1866Mhz

Ga je de pc trouwens zelf in elkaar zetten? Anders komt er nog is 60 euro bovenop.
Heb de pc iets verbetert en goedkoper gemaakt: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B566985%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B436215%5D=1&product%5B558085%5D=1&product%5B558947%5D=1&product%5B419150%5D=1&product%5B625298%5D=1&product%5B568313%5D=1

Dank voor de goede tips.

Ik denk er inderdaad aan om de pc zelf in elkaar te zetten. Heb me al wat ingelezen/youtubed (is dat een werkwoord?) en denk dat me dat wel moet lukken.

De keuze voor het moederbord had ik gebaseerd op meerdere fancontrollers voor de twee fans in de Corsair 200R, wil daarmee systeem geluidsarm maken. Of heeft dit weinig toegevoegde waarde?

Heeft bijna geen toegevoegde meerwaarde. Je kan namelijk de snelheid van je ventilatoren ook in het systeem zelf regelen.
Bijv met Speedfan. Uitleg: http://www.almico.com/sfarticle.php?id=1

De Cooler Master Elite 344, is een behuizing op desktop formaat. Lekker klein, maar toch alles past erin. (Kan je zo in je kast zetten of op het bureau)
Eventueel zou je later een proc & casefan koelers kunnen aanschaffen. Maar die zijn meer of min overbodig. Omdat de kast al ruim voldoende gekoeld word en overclocken ga je toch niet doen?
Anders zou je een ander moederbord moeten nemen en een andere processor koeler. Dan komt er zomaar even 50-100 euro bij.

Geen flauw idee of youtubed een werkwoord is.
Het staat niet in het woordenboek: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=youtubed&lang=nn#.UfjsUvnJSWE

Maar iedereen gebruikt het woord en begrijpt het :)
Geyoutubed zal beter zijn, denk ik.....

Edit: Op het Asrock moederbord zitten ook meerdere ventilator aansluitingen. Als je dat bedoeld?

Laatst bewerkt:
Dank voor de antwoorden. Ga dan inderdaad voor de zuinigere voeding, en quadcore CPU.
En mijn eerste ervaringen opdoen met zelfbouw. Mocht ik vastlopen zien jullie me vanzelf met vragen hier op het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan