allround pc €1100

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou sowieso niet voor een verouderde socket gaan, dit kun je niet upgraden (dan heb ik het over de Intel Q8400). Ik zou voor de AMD X4 955 gaan, de samenstelling van swallav dus.

Bedankt voor al de uitleg swallav! Ik begrijp het nu helemaal :thumb:
Het systeem ziet er puik uit: windows installeren lukt wel dus dat bespaart weer 35 euries. Ik zal het systeem voorleggen en kijken of hij ermee akkoord gaat.

Dus bedankt!!!
Als er nog iets is horen jullie het wel :)

Hmm okee, als swallav etc kan bevestigen dat deze onderdelen beter zijn dan swallav's systeem, dan zal ik dit voorleggen! De floppy drive hoeft trouwens niet, en windows hoeft ook niet te worden geinstalleerd.
En de ASUS DRW 22B2ST heeft een levertijd van meer dan 10 dagen, dus misschien heeft iemand een goed alternatief?

Laatst bewerkt:
Ja het geheugen is sowieso beter (behalve als je gaat overklokken maar dat verschil merk je pas op een later stadium). De hardeschijf is ook prima. Je hebt wel iets minder ruimte, maar de schijf draait wel wat sneller. In principe is het verschil niet heel erg groot, maar als het iets goedkoper is, zou ik wel doen.

Weet niet of het systeem al besteld is, indien nog niet. Adviseer ik om de speakers aan te passen. De logitech v10 speakers zijn voor notebooks bedoeld. Ze worden aangesloten d.m.v. usb. Dit maakt ze duurder voor minder geluid. Ik zou kijken naar de x-210, x-230 en indien je het geld ervoor over hebt, de z4. Terwijl ik dit typ luister ik naar de x-230 en zijn hele leuke speakertjes voor het geld!

grtz

dus? komt toch geluid uit?(volgens mij is dit niet nodig om durdere te kopen of je moet nog veel geld er in willen steken dan wel)

Deze moet het gewoon worden ;)

Laatst bewerkt:
is beetje zonde he. die speakers die ik noemde zijn even duur. ook rond de 30. maar komt veel beter geluid uit en is 2.1 de v10 zijn gewoon zo duur voor zo weinig geluid omdat ze voor notebooks zijn. Snap je?

grtz

bedankt voor de tip homemix, ik zal de speakertjes veranderen naar x-210 (nog goedkoper ook :p)

Het systeem zal binnenkort waarschijnlijk worden besteld, dus bedankt!

Ik heb nog een vraagje: voor mijn huidige pc wil ik graag een tv kaart. Ik zou graag willen weten wat een goede is (en niet al te duur als het kan). Dus dat ik de coax kabel kan aansluiten op m'n pc.

Alvast bedankt:thumb:

Bump

En btw, in het systeem dat jullie aanbevolen vond m'n vriend de videokaart een overkill aangezien hij niet echt zware games speelt etc. Denk je dat een i7 860 processor & moederbord en een minder goede videokaart binnen het budget vallen (dus niet hoger dan het laatste systeem)? Of is dan juist de balans tussen videokaart en processor niet meer goed?

Ehm, voordat we dat helemaal gaan veranderen... de videokaart is helemaal niet zo geweldig hoor? Kijk als er nou een HD 5850 of 5870 in zat, was het een ander verhaal geweest, maar deze kaart zit onder de 150 euro.

Voor schaakspelletjes heb je inderdaad geen 5770 nodig maar omdat er ook sprake is van foto- en videobewerking zou ik niet te veel gaan besparen op videokaart. Je zou voor een iets goedkopere kunnen gaan maar dat bespaart niet genoeg om het moederbord en de cpu te verbeteren.

Zou het dus hierbij laten, het is zeker een aardig kaartje maar zeker geen overkill

Okee bedankt, ik snap het helemaal. Ik zal het hierbij laten dan :p
btw, m´n HD4890 trekt makkelijk de huidige games op de hoogste settings (o.a shift far cry 2, mw 2, rfg) en die is qua prestaties toch gelijk aan de 5770 xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan