allround pc 1000-1500euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

linders007

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Budget - ik wil ongeveer 1000 tot 1500 uitgeven
Doel - Gamen(wow,BF,Online gaming / Internet+Email /
Omgeving - maakt niet ui als er herrie vanaf komt, wil prestaties
Assemblage - Wil een kant-en-klaar afgeleverd systeem
Besturingssysteem -windows 7
Opties / randapparatuur - geen beeldscherm,toetsenbord,muis,geluid
SSD nodig ????
minimaal 1 tb HD

Ik heb even wat samengesteld, er van uitgaande dat je gerust 1500 euro uit kan geven aan de pc:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[257287]=1&product[256428]=1

Beter dan dit ga je het op het moment niet krijgen zonder over budget heen te gaan. Kort opgesomd:
Intel i7 2600K (mogelijkheid tot overclocken) op een goed Gigabyte moederbord, aangevuld met een AMD Radeon HD6970 welke je ervan verzekert de nieuwste games te kunnen spelen. Als opslag een 128GB SSD van Crucial (goed spul volgens diverse reviews en tests) en een ruime Samsung 1TB harde schijf, lekker snel, goed en toch erg goed geprijsd.
Voor de rest een Blu-ray brander, een sterke voeding en een erg goede processorkoeler, in een ruime en goed gekoelde Coolermaster kast. Corsair 700 watt voeding en een Windows 7 Home Premium licentie. Azerty zet de hele zooi in elkaar voor je.

Ben toch nog aan het twijfelen wat ik ga kopen , een goedkopere pc en dan een ps3 kopen (moet dan ook nog een tv erbij kopen ook al gouw 1000 euro bijelkaar)
of gewoon iets meer uitgeven voor een goede pc
Ik heb veel gegamed maar de laatste paar maanden minder.
is het 1500 euro waard om een paar keer in de week te gamen
alhoewel ik zeker battlefield weer ga kopen (maar die komt ook op de ps3 uit)
toch vindt ik het prettiger om met een pc te gamen
pfff wat een dilemma haha

de samenstelling klinkt ziet er na mijn kennis wel goed uit bedankt hiervoor

Ik zou persoonlijk toch voor een pc gaan. Een beetje pc kost je toch al snel 600 euro als Windows erbij moet en hij ook nog in elkaar gezet moet worden voor je. Een PS3 en beetje goede TV kost je ook al ruim 800 euro inderdaad. Dan zit je al op het bedrag voor je pc, alleen dan heb je 2 middelmatige dingen in plaats van 1 goede.

En als het iets teveel geld is kan het wel wat lager hoor. Dan nemen we gewoon wat goedkopere alternatieven.. Iets mindere processor, iets goedkoper moederbord, andere videokaart, andere behuizing. Scheelt je al snel 100 euro.

Okay, top.
Laat maar horen wat je wil en of er nog eventuele aanpassingen moeten komen!

zou een paar fans en fancontroller extra nodig zijn of kan ik dit achteraf altijd nog zelf doen mocht het nodig zijn

Deze kast heeft zelf al een aantal fans (één voorin en één achterin) die de nodige airflow verzorgen. Meer is in principe niet nodig, ik heb de voorganger van deze kast (CM1) staan met dezelfde configuratie en die blijft lekker koel zo.

Een fancontroller kun je wel doen, maar deze fans zijn al redelijk stil van zichzelf dus of het heel veel nut heeft betwijfel ik.
Als je het doet kun je aan zoiets denken: http://azerty.nl/0-1087-34840/zalma...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Ik denk zelf niet dat het nodig is, maar als het toch nodig blijkt te zijn kun je het alsnog zelf achteraf doen. Een leuke fancontroller staat hierboven al, voor fans kun je denken aan de Scythe Slipstream 120mm ventilatoren op 800 of 1000 rpm. Deze hebben een leuke airflow zonder veel geluid te maken, ideaal voor een stille kast. De montage van de ventilatoren is erg simpel, evenals de fancontroller. De fans zitten met 4 schroeven of pluggen vast aan de kast, je plugt het kabeltje in de fancontroller. De fancontroller monteer je in een slot voor dvd spelers, plugt de kabel in op de voeding en gaan met die banaan.

De CPU fan zou ik overigens voor de zekerheid niet aansluiten op de controller, persoonlijk neem ik daar liever niet het risico mee dat je hem per ongeluk laag zet. Een processor kan wel aardig hoge temperaturen aan en schakelt zichzelf uit als ie te warm wordt, maar ik voorkom die situatie liever.

Laatst bewerkt:
oke thnx
laatste vraag voordat hij besteld wordt:
de nieuwste battlefield die uitkomt dit jaar kan hier makkelijk op draaien
met goede instelling ?

en nogmaals bedankt

Ja, de GTX590 is op het moment de best presterende videokaart die nog enigszins betaalbaar is voor consumenten. Battlefield 3 wordt een eitje voor deze kaart...

ok bedankt
ik heb heb deze samenstelling zojuist besteld
en bedankt voor de hulp
groeten peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan