Allround PC Single videokaart (Gaming, maar ook andere dingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniaknl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Hallo,

Ik was van plan deze onderdelen te kopen en die zelf inelkaar te gaan flansen.
Nu is mijn vraag ben ik misschien iets cruciaals vergeten? Of vloeken onderdelen te veel met elkaar?

Link: http://tweakers.net/gallery/374184#tab:wenslijst

Ik heb namelijk wel voor een Intel/ATI opstelling gekozen. Schijnt tegenwoordig niet meer zoveel uit te moeten maken. Of heb ik het mis?

Zoals te zien is zit er geen voeding bij. Dit komt omdat ik er al 1 heb liggen van 650watt en deze heeft 2x 6 pin connectoren (Moet genoeg zijn voor de videokaart)
Link: http://www.corsair.com/tx650w.html/

DVD brander heb ik ook thuis liggen.

Er is ook een kwestie van de I5 en de I7 Ik denk dat ik meer baat heb bij de I7 omdat ik ook veel andere dingen opstart tijdens het gamen zoals webbrowsers, TS, en veel andere processen die op de achtergrond lekker bezig zijn zoals Dropbox en dergelijke. Verder programmeer ik ook veel thuis (informatica opleiding)

Verder ben ik van plan de SSD 1 partitie te maken
OS + een paar games.
de 2TB schijf is meer voor andere applicaties en dataopslag

Oke, waarom 1 videokaart?
Ik ben van mening dat ik er meer baat bij heb om 1 videokaart erin te drukken omdat:
1) mijn huidige voeding kan er 1 aan (beetje zonde om weg te gooien)
2) het denk ik beter is om gewoon naar een x aantal jaren een nieuwer model te kopen.

Dit is meer mijn standpunt, natuurlijk kan ik het fout hebben en als dat zo is dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt voor jullie tijd!

PS: Mochten jullie aanvullende informatie of motivatie nodig hebben dan hoor ik dat graag :)

HD7950 en 3 beeldschermen

-- OPGELOST --
Hallo!

Ik was van plan deze videokaart aan te schaffen:
http://tweakers.net/pricewatch/302383/gigabyte-radeon-hd7950-windforce-3.html

Ik zou graag 3x dit monitor aansluiten:
http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-(zwart).html#tab:info

Ik had deze aansluitingen in gedachten
2x mini displayport naar displayport
en 1x DVI

Nu heb ik eens een keer ergens gezien dat het wel eens lastig kan worden als je 3 schermen aan 1 videokaart wilt koppelen.
Ik heb ook een keer van iemand gehoord dat als je dit scherm gebruikt dat je er wel eens minder last van kunt hebben. (active .... kan niet meer op de naam komen er was iets mee)

Ik heb hier geen verstand van helaas dus ik hoop dat jullie hier mij een beetje kunnen helpen :)

To the point:
Gaat deze opstelling werken? Zo niet wat kan ik eraan doen dat het wel werkt.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb even je berichten qua videokaarten samengevoegd aangezien ze prima bij elkaar passen. je kan ook voor bericht aanpassen kiezen

Laatst bewerkt:
@Modag De eerste post ging meer over de gehele PC samenstelling en deze was meer of mijn gekozen videokaart wel 3 beeldschermen aan kan.
Misschien had ik de titel wat meer moeten aanpassen.

Sorry voor de onduidelijkheden.

@Crash
Bedankt voor uw antwoord ik had heel Eyefinity over het hoofd gezien!

Laatst bewerkt door een moderator:
@maniaknl,

Je had de vraag over de 7950 prima in je eerste vraag kunnen integreren hoor.;)

@Modag
Oke! Sorry voor het ongemak!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zelf denk dat je beter voor een 7970 kan gaan in plaats van een 7950.. Als je tenminste perse ATI/AMD wil nemen... Voor 3 beeldschermen zou ik zelf eerder naar een Nvidia kaart gaan, en dan in de categorie gtx 560/570/580, of de gtx 660 die binnen nu en een maand uitkomt.. Wil je het helemaal goed doen, haal dan een gtx 590 of een gtx 690... :D Alleen hangen daar wel prijskaartjes aan.. Namelijk 900 en respectievelijk 1000 tot 1100 euro. Maar dan heb je ook wat, iets waar menig pc liefhebber jaloers op is.
Want, op dit moment is er gewoon geen betere kaart dan de gtx 690 :D hehe..
Maar als je ati wil, zou ik toch een 7970 of een 7990 halen.. Die zijn net ff een tandje beter dan die 7950..

Groet van Martijn

sorry hoor maar je advies tot nu toe slaat kant nog wal

als je naar het budget had gekeken dan had je gezien dat hij geen geld heeft voor GTX690

klein voorbeeld van jou advies
TS vraagt om een standaard computer...
jou advies: koop dan net zo goed een super computer van 15 miljoen euro ben je gelijk klaar voor de komende jaren

de HD7990 bestaat niet eens....

Laatst bewerkt:
sorry hoor maar je advies tot nu toe slaat kant nog wal

als je naar het budget had gekeken dan had je gezien dat hij geen geld heeft voor GTX690

klein voorbeeld van jou advies
TS vraagt om een standaard computer...
jou advies: koop dan net zo goed een super computer van 15 miljoen euro ben je gelijk klaar voor de komende jaren

de HD7990 bestaat niet eens....

Ik kan toch echt geen max budget vinden hoor.. Niet in post 1, noch in post 2. Als ik een max budget had gezien had ik daar rekening mee gehouden. Het enige wat ik vind is die wishlist op tweakers.
En mijn advies, klopt wel.. Ik zeg altijd dat je beter even door kan sparen voor een echt goede computer dan dat je een mid range haalt. Over het algemeen praat je bij het verschil tussen een mid range en een high end computer over een verschil van 150 a 250 euro. En aan een high end computer heb je gewoon meer..

Over die 7990 bied ik mijn verontschuldigingen aan.. Ik dacht dat ie inmiddels al uit was, maar blijkbaar moet ie nog komen. Ik had er verder niet echt naar gekeken. Maar ja, fouten zijn menselijk. Maar goed, als ik nu op google kijk zie ik dat ie toch verwacht wordt..

Dus overall genomen heb ik misschien iets te snel gereageerd inderdaad zonder te kijken, maar mijn advies blijft wel staan, tenminste in mijn ogen, dat je even door spaart voor een betere computer. Maar ja, het zijn allemaal meningen van mensen, en uiteindelijk komt het toch allemaal neer op hoe de klant (ik ben zzper hardware/computerbouwer) het allemaal ervaart.

Maar voortaan zal ik het topic wel even beter doorspitten voor ik weer advies geef, want ik wil echt niet dat TS dankzij mij een verkeerd advies krijgt..
Hopelijk is mijn excuus geaccepteerd..

Groet van Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan