allusers en/of administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbele

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Hoi

mijn vraag is: kan ik de mappen die ik in all users gemaakt heb slepen naar de administratormap in menu start maar dat de anderen toch gebruik er van kunnen maken ?????

ik heb hem ff aangepast werd een beetje on- overzichtelijk kreeg ik het idee.

Laatst bewerkt:
Volgens mij zet je ze dan gewoon in gedeelde mappen.

Kan je ze ook in menu start van de adminstrator zetten en kan iedereen ze dan ook openen of alleen de administrator ??
Ik ga het gewoon uitproberen.

Lukt dus niet ik zie ze niet meer staan die ik naar administrator gesleept hebt

tnx voor je reactie elisa

Laatst bewerkt:
Ben je al wat verder gekomen?
In principe moet je als administrator inloggen en dan dat soort dingen doen. Die maakt volgens mij ook uit wat wel en wat niet gedeeld wordt.
Je zult het uit moeten vogelen.
Wij zitten met 'z'n 2en op de pc en nog een gastaccount en die administrator laat ik er buiten.

Ik heb hem geinstalleerd met 3 beheerders en toen moest ik van de week in veilige modus opstarten en toen kwam ik administrator tegen dus heb ik maar een ww ingevuld en toen kon ik verder dus zit wel goed denk.

Ik kom er wel uit

Iedereen erbij: all users.
Één persoon erbij: zijn persoonlijke map.

Aha, jullie hebben elkaar gevonden.
Kan ik nu gaan lezen om wat te leren van je XP-PC ;)

mijn vraag is al opgelost hoor elisa :)maar xp-pc zal nog genoeg tips hebben en ik zal gerust wel weer een vraag over xp krijgen.

En alles wat je dus in verkenner menu-start administrator zet kan alleen de administrator lezen/gebruiken ?.

En dat zou dus mijn persoontje zijn :)

@ Elisa: haha :o;).

@ dubbele: Klopt ja, als je rechtsklikt op start en je klikt op verkennen dan kom je in het startmenu van de ingelogde gebruiker uit. Kan ook alleen maar die persoon in kijken. Klik je op alle gebruikers verkennen kom je in het gedeelde startmenu uit.

Je moet trouwens wel NTFS schijven hebben anders gaan deze regels niet op.

als ik doe wat jij zegt kan ik in alle gebruikers kijken, heeft dat dan temaken met fat32 die ik aangehouden heb ??
Als ik fdisk met ntsf gedaan had dan had ik dus alleen mijn eigen en all users kunnen zien ??

NTFT zorgt voor beveiliging.

NTFS = beveiliging = mappen beschermen.

Je kan je schijf omzetten anar NTFS zonder te formatteren. Die code ken ik helaas niet, en daar moet je ff bij geholpen worden door iemand anders. Ik ga hem wel voor je zoeken!

Gevonden voor je! ;).

Maar wil je eerst fat32 en daarna omzetten naar ntfs ga je als xp geinstalleerd is naar de dosbox en typ je in: convert c: /fs:ntfs
Thx to M@rio :).

van fat32 naar ntsf is dus makkelijk maar kan je ook weer zo makkelijk terug naar fat32 ???
Ik lees wel eens van mensen die terug willen naar fat en dan moeten f-disken klopt dat ??

1. Nee.
2. Ja.

Inderdaad, wil je weer terug moet je formatteren. Ik persoonlijk zie geen nut voor het terug converteren naar FAT32. Wil je een dualboot draaien met Dos t/m win ME, dan moet je die toch op een andere partitie zetten dan die van Win XP.

Je hoeft helemaal niet te formatteren om terug te willen. Voorwaarde is wel dat je een officiele versie van partition magic aanschaft want die heeft nl die mogelijkheid

Voorlopig hou ik het bij fat32
misschien als ik er een nieuwe harde schijf bijzet dat ik ntsf doe maar dat duurt nog een paar weken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan