> als 255 carakters aanroepen in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

shakena

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
goedendag beste lezer,

ik ben in excel bezig en heb daar een cel gevuld met meer dan 255 karakters

wanneer ik de inhoud aanroep van deze cel via een vlookupfunctie of via vba, dan krijg ik alleen de eerste 255 karakters te zien op mijn opsommingspagina

weet iemand hoe dat ik kan te niet doen, zodat ik alle karakters van de cel te zien krijg op mijn opsommings pagina

mvg

shakena

Plaats eens een link aub als je op meerdere forums post. Dat is toch niet onoverkomelijk hé?

http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=51874

dit snap ik even niet......
ben op zoek naar hulp en weet niet dat meerdere forums aan elkaar gekoppeld zijn

dus vraag ik daar waar ik kan om mijn oplossing te vinden

sry als ik iemand pijn gedaan heb hiermee

ben op zoek naar de oplossing
zou jij niet alles doen om je antwoord te vinden dan......

je kan me er dus niet mee helpen, bedankt dat je dit even op deze manier laat weten

shakena

Laatst bewerkt:
Shakena

Je bent nieuw hier, misschien nieuw met posten op forums in het algemeen. Laat mij je zeggen dat het "not done" is om op meerdere forums tegelijk een vraag te stellen. Het minste dat je dan kan doen is een link plaatsen naar het andere forum. Zij die hun vrije tijd voor een stuk aan jouw probleem spenderen - en dit vrijwillig en helemaal kostenloos doen - zouden niet graag 2 keer dezelfde moeite doen. Als iets al ergens anders gedaan is, moet dat niet opnieuw gedaan worden. Merk op dat er zelfs nu, zondagavond en bijna 23u, nog altijd mensen zich inspannen om andermans problemen uit te klaren. Mensen die ze zelfs nooit in levende lijve zullen ontmoeten. Heb dus respect voor dat werk aub. Indien niet, dan zal je hier niet veel respons krijgen.

BTW: die forums zijn helemaal niet gekoppeld. Of het moest zijn door de inzet van een aantal vrijwilligers die op beide forums oplossing bedenken.

Wigi

Shakena

Je bent nieuw hier, misschien nieuw met posten op forums in het algemeen. Laat mij je zeggen dat het "not done" is om op meerdere forums tegelijk een vraag te stellen. Het minste dat je dan kan doen is een link plaatsen naar het andere forum. Zij die hun vrije tijd voor een stuk aan jouw probleem spenderen - en dit vrijwillig en helemaal kostenloos doen - zouden niet graag 2 keer dezelfde moeite doen. Als iets al ergens anders gedaan is, moet dat niet opnieuw gedaan worden. Merk op dat er zelfs nu, zondagavond en bijna 23u, nog altijd mensen zich inspannen om andermans problemen uit te klaren. Mensen die ze zelfs nooit in levende lijve zullen ontmoeten. Heb dus respect voor dat werk aub. Indien niet, dan zal je hier niet veel respons krijgen.

BTW: die forums zijn helemaal niet gekoppeld. Of het moest zijn door de inzet van een aantal vrijwilligers die op beide forums oplossing bedenken.

Wigi

bedank wigi
voor je tekst en uitleg

sry voor het creeren van dit chaos verhaal

het is voor mij inderdaad helemaal nieuw om op forums een vraag te stellen

mijn gedachte kwam een beetje voort uit het spreekwoord

des te meer zielen des te meer vreugd

omgezet naar mijn verhaal

des te meer mensen ervan op de hoogte zijn des te eerder ik bij mijn antwoord ben

ik zal dus je aanmerking in me opnemen en mijn vraag niet op meer forums plaatsen

bedankt voor je tekst en uitleg mbt forums.....

misschien brutaal

maar weet jij misschien mijn oplossing

mvg

shakena

Volgens mij is die 255 een soort van limiet als je wilt werken met formules. Wat je eens kan proberen, is zien of je met een Userform en een tekstvak ook aan de limiet gebonden bent. Natuurlijk zijn dat dan geen formules zoals vlookup of zo.

Volgens mij is die 255 een soort van limiet als je wilt werken met formules. Wat je eens kan proberen, is zien of je met een Userform en een tekstvak ook aan de limiet gebonden bent. Natuurlijk zijn dat dan geen formules zoals vlookup of zo.

ik ben een beginner in vba en excel

ik kan samen met me vriend net een userform aanroepen

veel verder zijn we nog niet
we hebben beiden geen opleiding en leren dat wat we nodig hebben

mijn vraag komt doordat een andere vriend van me verteld heeft dat er in acces iets is zoals varchar funcie waarmee je zelf variabele cel eigenschappen kan aangeven

dus zo komt mijn gedachte tot stand om een vba code te vragen hoe ik meer caracters in een cel kan krijgen wanneer ik um aanroep

ik zal eens gaan kijken of ik hiermee wat kan

bedankt voor je tip tijd en moeite in ieder geval
\
gegroet in vrede

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan