• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS(A1>A2;laat een plaajte zien;laat ander plaatje zien)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lentzie

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
35
Titel zegt het al, ik wil als A1>A2 een pijltje omhoog laten zien, pijltje omlaag bij A1<A2.
Ik krijg het niet voor elkaar.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oke heb het een en ander geprobeert. Met die lettertype is het erg makkelijk ja klopt, alleen niet echt wat ik zocht. Ik had namelijk al plaatjes die ik wilde gebruiken.

Nu ben ik begonnen met die link die je gaf. dit is nu gelukt alleen lukt het me niet om twee gegevens te gebruiken van verschillende sheets hier is de code.
Code:
Private Sub worksheet_selectionchange(ByVal target As range)
    If range("k14") > range("k15") Then
     
        Shapes("afbeelding 7").Visible = msoTrue
    
        Shapes("afbeelding 6").Visible = msoFalse
    Else: Shapes("afbeelding 6").Visible = msoTrue
          Shapes("afbeelding 7").Visible = msoFalse
    
        
    End If

Nu krijg ik een groene pijl te zien wanneer k14 groter is als k15 en andersom een rode pijl. Dit is dus perfect zo wil ik het. Alleen ik heb 2 sheets

sheet1
blad1

nu moet ik dus kijken of cel i4 van blad 1 groter is als cel k2 van sheet 1.

Hoe doe ik dit alvast bedankt
 
Code:
Private Sub worksheet_selectionchange(ByVal target As Range)
    Me.Pictures.Visible = False
    ActiveSheet.Shapes("Figuur 7").Visible = IIf([Blad1!k14] > [Sheet1!k15], True, False)
    ActiveSheet.Shapes("Figuur 6").Visible = IIf([Blad1!k14] < [Sheet1!k15], True, False)
End Sub
 
Hij werkt wel maar nog niet helemaal moet eerst op de sheet klikken of alt inhouden voordat het pijltje veranderd gaat niet automatisch dus krijg het nog niet echt voor elkaar, misschien geven andere macro's nog een fout. Hier is het bestand wat ik aan het maken ben.
Het is een beurssimulatie waar vraag en aanbod van dranken de prijs veranderenm, en elke seconde neemt de prijs iets af. Hopelijk kan iemand hier iets mee
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
Application.EnableEvents = False
Me.Pictures.Visible = True
    ActiveSheet.Shapes("oke").Visible = IIf([Blad1!i4] > [Sheet1!k2], True, False)
    ActiveSheet.Shapes("nee").Visible = IIf([Blad1!i4] < [Sheet1!k2], True, False)
Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hmm als ik mijn stopwatch laat lopen door op de groene knop te drukken dan veranderd het woord wel gewoon goed, alleen het pijltje veranderd alleen als ik 2 seconden me alt knop indruk. Dit zou ook kunnen liggen aan mijn laptop maar dat weet ik niet.

Verder krijg ik nu wel een error als ik naar sheet1 wil gaan of als ik dubbel klik op een cel.
 
Hmm als ik mijn stopwatch laat lopen door op de groene knop te drukken dan veranderd het woord wel gewoon goed, alleen het pijltje veranderd alleen als ik 2 seconden me alt knop indruk. Dit zou ook kunnen liggen aan mijn laptop maar dat weet ik niet.

Verder krijg ik nu wel een error als ik naar sheet1 wil gaan of als ik dubbel klik op een cel.

Ik blijf er bij, gebruik windings3, plaatjes laden kost tijd, processor kracht.
 
Jep, denk dat dat het beste idee is. Merk ook wel dat me laptop al erg veel moeite heeft om het hele proces te laden.

Hartstikke bedankt voor al jullie info en zal hem pas vanavond op opgelost zetten, voor het geval dat iemand nog een geniale inzinking heeft.

Thanks
 
Je kan deze pijlen gebruiken in je formule.
Met Voorwaardelijke opmaak geef je ze een kleur.
Bv. "daling" → rood
"stijging" → groen
"gelijk" → geel
=ALS(I4>sheet1!K2;"▼";ALS(I4=sheet1!K2;"◄►";ALS(I4<sheet1!K2;"▲")))

Ps. bestandje toegevoegd.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt nog voor de extra info maar heb het nu eigenlijk wel hoe ik het wil hebben.
Aleen ik zit nog met 1 probleem, als ik de stopwatch start met de groene knop en ik wil laten zien dat er vraag is naar bier, klik je zo vaak op bier, alleen als je dan per ongeluk naast bier klikt, dus gewoon dubbel klikt op een cel krijg ik een error genaamd:

Microsoft visual basic
X 400

De screenshot zit in de bijlage + het bestand waar ik mee bezig ben. Ik hoop dat iemand weet waar deze error vandaan komt.

(probleem= dubbelklikken op een cel als de stopwatch is begonnen)

thanks
 

Bijlagen

  • hulp.rar
    hulp.rar
    54,7 KB · Weergaven: 27
  • hulp.JPG
    hulp.JPG
    95,4 KB · Weergaven: 60
Ik heb geen antwoord op je vraag, :o
maar ik vind het wel leuke reklame van @Danny147 voor onze trucks. :D:thumb:
 
Ik heb het tabblad beveligd en krijg nu niet meer de error als ik dubbel klik op een cel.

Ik heb nog een vraag misschien weet iemand hier het antwoord op, of kan ik hier beter een nieuw topic voor aanmaken.

In mijn bestand wordt elke 10 minuten de prijs geupdate. Dus elke 10 minuten komt er een andere prijs te staan. Nu wil ik dat de laatste 10/20 seconden van deze 10 minuten worden afgeteld in mijn bestand, zodat iedereen ziet wanneer de prijzen gaan veranderen. Mijn stopwatch werkt met een oplopende secondenteller dus weet niet hoe je het daar mee doet.

Alvast bedankt

Het bestand staat in mijn vorige berichten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan