als aan voorwaarde wordt voldaan volgend record vullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter csm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

csm

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hallo

Ik zit met de volgende vraag.

Ik maak doormiddel van artikelnummers een order aan nu zou ik willen als de order regel aan de voorwaarde voldoet dat de volgende orderregel wordt gevult met een een ander artikelnummer.

bv als in de eerste regel artnr 0001 en het aantal is 2 dan in de volgende orderregel bv artnr 0112.
is in de eerste orderregel het aantal 1 dan de tweede orderregel niet vullen.

is dit mogelijk ???

met vriendelijke groet csm

Dat lijkt mij een heel ingewikkede constructie; heb je alle regeltjes in een tabel staan bijvoorbeeld? Over hoeveel verschillende voorwaarden heb je het hier?

Hallo

Dit is eigenlijk een vervolg vraag op mijn vorige over de actieprijs
we hebben bv een actie waarbij men een artikel gratis krijgt
het zou dan dus handig zijn als het een actie artikel is dan krijgt men artikel xxx gratis en dit wordt dan op volgende regel toegevoegd.

groet CSM

Hallo

we hebben regelmatig actie producten waneer een klant een bepaald artikel besteld krijgt men er een artikel gratis bij
we willen het eigenlijk zo hebben in de order stel men besteld artikel 0901 met het aantal 2 voor de prijs van € 6.50 dan krijgt men artikel 0204 met het aantal 1 voor de Prijs € 0.00

dus als aan de voorwaarde artikelnummer 901 met het aantal 2 dan in een nieuwe order regel artikelnummer 0204 met het aantal 1 prijs € 0.00

ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben en dat iemand mij op weg kan helpen

Groet CSM

Je zou een aparte tabel kunnen maken voor de actieartikelen, waarin je bijhoudt bij welke artikelen en welke aantallen je wel artikel krijgt, en eventueel de prijs. Die tabel zou je nog wel kunnen vullen vanuit je artikelentabel, met bijvoorbeeld een extra selectievakje in je tabel Artikelen. Als je dan in die Actietabel ook nog een begin- en een einddatum van de actie opslaat, kun je e.e.a. redelijk automatiseren op je bestelformulier. Wat je dan moet doen is een check maken op het ingevoerde artikel. Je opent dan, na het opslaan van het bestelrecord, via VBA een recordset, controleert of de besteldatum tussen begin- en einddatum van de actieperiode ligt, of het artikelnummer klopt en het aantal. Als de criteria kloppen, zit er een record in de controlequery. Zo niet, dan is hij leeg. In het eerste geval voeg je aan de bestelling dan een record toe met het extra artikel.

Het zal je niet verbazen dat ik van deze situatie geen voorbeeldje heb liggen ;) Als je daar hulp bij nodig hebt, scheelt het als je een voorbeeldje kunt posten.

Hallo

Ik was vergeten te vermelden dat de actie artikelen in aan aparte tabel staan ik heb de tabellen bij gesloten.

ik snap dat er hier geen voor beeld van is ik moet er ook nog bij vermelden dat het een database is met een access frontend en een sql backend

en ik weet eigenlijk niet van sql deze database is door iemand anders gebouwd die we helaas niet meer kunnnen raadplegen.

groet CSM

Bijlagen

Het zou handig zijn als je ook de formulieren erbij zou doen, en eventueel wat testgevens... Ik heb namelijk iets te weinig tijd om alles opnieuw te maken. En je hebt ze uiteraard gewoon staan in de hoofd db.

Als de gegevens uit een SQL server database komen, dan kun je in de testdb wel kopieën van die tabellen maken, door een gekoppelde tabel in de db te kopieëren, plakken, en bij plakken te kiezen voor <Alleen structuur>. Uiteraard wel een iets andere naam geven. Vervolgens kun je met een toevoegquery wat records uit de sql db toevoegen, en daarna kun je de sql tabel verwijderen (uiteraard alleen uit de test db ;) ) Als je dan de nieuwe tabel de oorspronkelijke naam geeft, zal alles gewoon blijven werken, maar nu dus als zelfstandige db.

Hallo

Dit gaat me vanavond niet meer lukken ik zal dit komend weekend doen

alvast bedankt CSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan