Als administrator inloggen Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

forces

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
8
Hallo allemaal,

bij een kennis van mij heeft iemand achter haar computer gezeten en zitten rotzooien met de gebruikers bij XP. Haar hoofdaccount is nu opeens veranderd in een gebruiker met beperkte rechten. Vervelend dus, want je kan dit zelf niet veranderen omdat je slechts beperkte rechten hebt. Nu heb ik al gelezen dat dit te verhelpen is door het inloggen als administator, maar deze staat niet in het lijstje om in te loggen als je Windows XP opstart, alleen haar oude gebruiker en een gast-account (beiden dus met beperkte rechten).
Nu heb ik gelezen dat de oplossing hiervoor is om op te starten in de veilige modus. Maar de manieren hiervoor werken niet, de F8 indrukken tijdens het opstarten werkt niet en het runnen van msconfig (via start->uitvoeren) kan ook niet als gastgebruiker.

Iemand een oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt! :)
 
Uitloggen, dubbelklik alt, ctrl, delete, daar administrator invullen en enteren, hopelijk heb je geen vergeten password nodig.

Overigens kun met opstarten ook voor F5 kiezen, dient ook de f-lock toets aan te staan.
 
Bedankt voor je reactie, het wil alleen nog niet werken.

Als ik dit namelijk invoer, administrator zonder wachtwoord, krijg ik de melding: 'Kan niet aanmelden vanwege account beperkingen.' Wel staat er een naam van degene van wie de computer eerst was, in het accountnaamscherm, als ik deze opstart via control-alt-delete. Zou het kunnen dat degene van wie de computer eerst was de 'administrator' heeft hernoemd naar zijn naam?

Bedankt alvast!
 
Probeer het eens met gpupdate /force in uitvoeren of via de opdrachtprompt.
Ben alleen bang dat dat ook niet wil wegens de accountbeperkingen.

Ben bang dat het echte administrator account op disabled is gezet of is gewist.

Toch maar eens proberen om in veilige modus op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan