• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als B2=datum van vandaag, dan moet A2 t/m D2 blauw worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nymphe

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2012
Ik heb 4 kolommen met data, in de 2e staan datums. Als in kolom B de datum van vandaag staat dan moeten de 4 cellen in die rij blauw worden. Dus bijvoorbeeld: als in cel B4 de datum van vandaag staat, dan moeten cellen A4, B4, C4 en D4 blauw worden.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken en proberen maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand welke formule ik aan moet geven bij voorwaardelijke opmaak?

Welke versie van Office gebruik je?

Nymphe,
je kunt best bij een dergelijke vraag een voorbeeldbestand meesturen, dan moeten degenen die op je vraag willen antwoorden, dat zelf niet maken. Dat gezegd zijnde: in de bijlage kun je zien hoe het zou kunnen.

...inderdaad conditional format.
Verleden: =B5<TODAY(), toekomst: =B5>TODAY().
Helaas kun je niet verwijzen naar cellen in een andere sheet, werk niet.
(Excel 2003)

Helaas kun je niet verwijzen naar cellen in een andere sheet, werk niet.
In bepaalde gevallen (afhankelijk van hoe de vraag dan zou luiden), kan dat wel en werkt dat wel !

b.v. A1 sheet1:
Formula Is =sheet2!B5=TODAY()
dezelfde vraag maar dan datums op een andere sheet....werkt niet.
Heb je een voorbeeld waarbij het wel werkt?

Hoewel je vraag verband houdt met die van de eerste vragensteller, is het eigenlijk een nieuwe, waarmee je 'inbreekt' in het topic van Nymphe, wat de moderator waarschijnlijk niet op prijs zal stellen. Maar misschien kan Nymphe even laten weten of zijn/haar vraag afdoende beantwoord is, dan kan die als 'opgelost' worden aangemerkt.
Maar om terug te komen op jouw vraag, fbijltje: in de bijlage het gevraagde voorbeeld.

fbijltje

eigenlijk is het de bedoeling dat je zelf een vraag opent.

werk met gedefineerde namen (zie bijlage).

excel 2007 => formules = naam bepalen

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Bedankt voor de reacties! Het bestand van Zapatr heeft me erg goed geholpen.
Volgende keer zal ik er aan denken om een bestand bij te voegen.
Ik heb alleen nog een vraag; welk gedeelte in die formule geeft nu aan dat de hele rij gekleurd moet worden?
Formule: =$B2=VANDAAG()
Van toepassing op: =$A$2:$D$30

Laatst bewerkt:
Code:
=$B2=VANDAAG()
is alleen van toepassing in regel 2 (in A2, B2, C2, en D2).
in regel 3 geldt:
Code:
=$B3=VANDAAG()
enz.

Laatst bewerkt:
Ok, dus de $C geeft aan dat het om het gegeven in kolom C gaat, in dit geval VANDAAG() ?
Begrijp ik dan goed dat als ik in de formule C$3 invoer i.p.v. $C3, dat dan de kolommen die in rij 3 de datum van vandaag hebben staan worden gekleurd?

Bepalend voor het kleuren van de eerste 4 kolommen van een rij (wat je wilde) is of in de B-cel de datum van vandaag staat. Voorbeeld: stel dat in B3 de datum van vandaag staat. Dan moeten A3, B3, C3, en D3 gekleurd worden. D.w.z. dat dan in A3, B3, C3, en D3 als vw. opmaak moet staan:
Code:
=$B3=vandaag()
Dat dollarteken is alleen maar geplaatst om die formule naar andere kolommen te kunnen kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan