• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel bepaalde waarde bevat dan deze tekst in andere cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molleke01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Hi,

Ik heb een excel sheet waarin in cel C2 het woord "goedkeuring" voorkomt
ik wil graag dat in cel M2 dan dat het woord "Approved" komt te staan.

Dat geldt ook voor bijv. de volgende; in C5 staat "bonus uitkeren aan medewerker", omdat het woord BONUS in deze cel voorkomt wil ik in cel M5 het woord "Money" terugzien

wie kan me hierbij helpen? ik heb de formule =ALS nu gebruikt maar ik kom er niet uit.

Zoek je zoiets?
Code:
M1: =ALS(C1="goedkeuring";"Approved";"")
M5: =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("bonus";C5));"";"Money")

Laatst bewerkt:
Zoek je zoiets?
Code:
M1: =ALS(C1="goedkeuring";"Approved";"")
M5: =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("bonus";C5));"";"Money")

Niet helemaal. ik wil graag dat in cel M2 approved komt te staan als cel C2 het woord "goedkeuring" voorkomt. cel C2 bevat dan bijvoorbeeld de volgende tekst: "u krijgt van mij goedkeuring"

Niet "quoten" s.v.p., maar gebruik knop reageer op bericht of tekstvak snel reageren onderaan. I.v.m. leesbaarheid.

On-topic:
het lukte niet om de formule voor M1 aan te passen, door de formule voor M5 te bestuderen?
Code:
M2: =ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("goedkeuring";C2));"";"Approved")
Tip voor de toekomst: een representatief voorbeeld-excelbestand toevoegen bij je vraag helpt om gelijk tot de juiste oplossing te komen ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan