• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel E3 gelijk is aan cel J6 dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mazzelien

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2015
Beste Forum gebruikers,

Mijn naam is Sander en dit is mijn eerste post >HAPPY ME<

Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende

Ik ben een excel sheet bestel lijst aan het maken. Dit is voor 6 vestigingen van mijn werk. Ik wil deze lijst makkelijker maken voor iedereen en wel op de volgende manier:

E3 wil ik een lijst met de verschillende kantoren die in een lijstje die selecteer baar zijn,
als die dan gelijk is aan een van de landen met lijst artikelnummers die in rij 6 staan dan wil ik dat E deze gegevens 1 op 1 overneemt.

Ik heb ergens gezien dat dit met vlookup zou kunnen maar helaas lukt mij dit niet, misschien omdat er te veel gegevens in zitten.
Ook heb ik IF gebruikt alleen dan pakt hij de formule na de derde niet meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bijgaand ziet u de excel sheet

Bekijk bijlage lyreco%20sweden%20template-3.xlsx

Beste Thoralf,

Dank voor de bewerking maar dit is helaas niet helemaal waar ik naar op zoek ben.

Rij E moet de artikel nummers van het desbetreffende land overnemen die in een uitklapbare lijst geselecteerd kan worden.
dit is tenminste wat ik wil.

groet Sander

Sander,

Als ik je goed begrijp zou het dit moeten zijn.
De lege regels in de betreffende tabel zijn ook zonder meer overgenomen. Als die er uit zouden moeten dan is het nodig een aparte hulptabel te maken.

Bijlagen

Bekijk bijlage template lyreco sweden.xlsx

En hier ook met pagina nummers

Ik heb dus gedaan

IF dit is gelijk aan dat dan moet het artikelnummer die en die zijn.

Alleen de vraag is nu nog, hoe kan ik hiervan meerdere gegevens in een lijst krijgen en hoe kan ik van de tekst "artikel nummer sweden" Extron Sweden maken enz. En dan in een lijst die uitvouwbaar is.

Alvast super bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan