• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel een bepaalde kleur heeft dan cel daarnaast waarde 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

suijk100

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Ik ben bezig een jaaroverzicht te krijgen van de ingeplande uren en de beschikbare uren. (Zie voorbeeld)
Ik ben op zoek naar een formule waarmee ik het volgende wil bereiken.
Als een bepaalde naastgelegen cel een kleur heeft dan waarde 8 weergeven.

Bijlagen

Als het antwoord, of gebodene oplossing niet voldoet zeg je dat gewoon in je bestaande vraag dan zal er wel naar een andere oplossing gezocht worden.

Nu stel je precies dezelfde vraag in een nieuwe draad

Te snel

Dat klopt maar ik kwam er pas achter dat ik nog wat nodig had toen ik de vraag al gesloten had. Ik was iets te voorbarig met het sluiten. Jou vorige formule werkte perfect alleen ik ben nog op zoek naar een formule die een kleur herkend.

Laatst bewerkt:
Nu met kleurverificatie.

Eigenlijk is het deze formule:

Code:
=ALS(OF(C7>"";kleur>0);8;"")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt hij werkt perfect. Zo leer ik elke dag weer wat meer van excel. Thanks

Aanvullende vragen planning bestand

Ik zou graag nog wat functies toevoegen aan mijn planning bestand. Ik heb een voorbeeld toegevoegd dat is wat duidelijker dan een lap tekst. De vragen staan in het bestand. Ik heb geprobeerd de formule ( tekst ) te snappen en deze om te bouwen maar daar kom ik niet uit. Zou iemand nog eens naar mijn bestand willen kijken.
Alvast bedankt:thumb:

Bijlagen

Het is de bedoeling dat ik per week een overzicht krijg van de in te plannen uren en de beschikbare uren.

Je kan beter andersom werken; niet kleuren ingeven maar codes en die codes kan je dan via Voorw.Opmaak kleuren.
Door zo te werken kan je véél makkelijker die codes verwerken in je formules.

Waar kan ik dan bij verschillende codes ingeven. In de formule =ALS(C7="";"";8) geeft hij 8 aan als C7 een waarde bevat. Als ik nou CV of BR wil gebruiken i.p.v elke waarde. Waar plaats ik die dan in de formule? Het kleuren met Voorw. opmaak is dan een makkie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan