Schipper1994
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 mrt 2021
Hallo,
waarschijnlijk zo simpel maar aangezien het al een best lange formule is voor mij vind ik deze toch een beetje moeilijk worden.
onderstaande formule word al gebruikt en werkt.
ik leg hem even uit.
hij gaat in de database zoeken achter de waarde die word ingegeven in I22, als hij die vind geeft hij een waarde weer die in de kolom staat. als hij die niet vind dan geeft hij de melding geen factuurnummer.
nu dit gaat allemaal goed.
maar stel dat er in "DATABASE FACTUREN'!U:U" GEEN waarde is ingevoerd dan krijg ik standaard een 0 of een datum in mijn cell waar deze formule instaat.
dus ik zou eigenlijk nog een als formule (denk ik) hier tussen moeten steken.
iemand een idee?
ik ben er zeker van dat iemand kan helpen.
waarschijnlijk zo simpel maar aangezien het al een best lange formule is voor mij vind ik deze toch een beetje moeilijk worden.
onderstaande formule word al gebruikt en werkt.
Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(I22;'DATABASE FACTUREN'!A:A;'DATABASE FACTUREN'!U:U);"geen factuurnummer")
ik leg hem even uit.
hij gaat in de database zoeken achter de waarde die word ingegeven in I22, als hij die vind geeft hij een waarde weer die in de kolom staat. als hij die niet vind dan geeft hij de melding geen factuurnummer.
nu dit gaat allemaal goed.
maar stel dat er in "DATABASE FACTUREN'!U:U" GEEN waarde is ingevoerd dan krijg ik standaard een 0 of een datum in mijn cell waar deze formule instaat.
dus ik zou eigenlijk nog een als formule (denk ik) hier tussen moeten steken.
iemand een idee?
ik ben er zeker van dat iemand kan helpen.