• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als combineren met verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik werk het voorbeeld uit aan de hand van de bijlage.

In cel B2, tabblad 1 staat een personeelsnummer van medewerker Jan

Op tabblad 2 staat in kolom B een rij met personeelsnummers en in kolom C een rij met afdelingsnummers.

Wat ik wil is het volgende:
Als de waarde van cel 2 overeenkomst met een celwaarde in kolom B van tabblad 2, dan moet in cel C2 van tabblad 1 het afdelingsnummer komen dat in kolom C staat vermeld

In dit geval wil ik dus, dmv een formule, dat cel C2 op tabblad 1 wordt gevuld met 53.

Hoe doe ik dat?

Bijlagen

Vrijwel gelijk, maar het voorkomt een evt. #N/B melding:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(B2;'2'!$B$2:$C$6;2;ONWAAR);"")

@EDMOOR,

Je heb helemaal gelijk, ik wou het net verbeteren maar je was me voor.

Ja, dit is wat ik zoek :-). Ik krijg alleen nog niet de juiste waarde in mijn eigen werkbladeren. Ik ga ff zoeken waardoor dat komt. Belangrijk voor mij was de formule opbouw. Dank hiervoor!

Wat doe ik fout?

Hallo,

Ik kom er toch niet uit.

Zie daarvoor mijn bijlage en dan Blad 1, cel F8. Daar zou moeten staan: 1700000K33. Er staat echter 100. Dat is het personeelsnummer. Wat doe ik fout?

Bijlagen

Je hebt de lijst met terug te halen waarden in kolom O staan en in je formule zeg je dat deze uit kolom D moet komen.
Maak er dus eens dit van:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C8;Blad3!$D$2:$O$8;12;ONWAAR);0)

Laatst bewerkt:
Je moet het juiste bereik opgeven.
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C8;Blad3!$D$2:$O$8;12;0);0)

edit. Zoals edmoor ook al aangaf.:d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan