• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als dan functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidobothmer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
81
Hoi allemaal

ik heb een vraag waarvan ik weet dat hij al eerder is behandeld maar dit niet meer terug kan vinden.

Ik wil in mijn exelblad het volgende.

ik heb 3 waarden

180=voldoende
240=ruim poldoende
300=goed

als ik in een cel bijvoorbeeld 179 intik moet er een een andere cel onvoldoende komen te staan.

als ik in een cel bijvoorbeeld 190 intik moet er een een andere cel voldoende komen te staan.

als ik in een cel bijvoorbeeld 241 intik moet er een een andere cel ruim voldoende komen te staan.

als ik in een cel bijvoorbeeld 310 intik moet er een een andere cel goed komen te staan.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en denk ook dat dit een makkelijke vraag is.......alleen ik weet het niet

Bedankt voor de moeite voor diegene die met een mooie oplossing komt.

groetjes Guido
 
Gebruik de ALS functie en dan genest, dus bij de waarde als onwaar klik je weer op ALS, waarbij je de nieuwe voorwaarde intypt.

Voorbeeld bij intypen van waarde in cel A4, zet dan deze functie in A5:
=ALS(A4<180;"Onvoldoende";ALS(A4<240;"Ruim voldoende";ALS(A4<300;"Ruim voldoende";"Goed")))

Ben er wel vanuit gegaan, dat je ook onvoldoende kan hebben als waarde. Maar goed, dit kun je dan aanpassen.

Succes, Marco
 
bedankt

Bedankt.

Ik heb nog wat moet puzzelen maar weer iets bijgeleerd.

Groetjes Guido
 
Ik heb een soortgelijk probleem, alleen nog niets gecompliceerder. Het gaat om het volgende.

Het gaat om de berekening van bedragen en om percentages hiervan. In de meeste gevallen gaat het om 100%, dan wil ik dat de betreffende cel blanco is, oftewel niets weergeeft. Als het een lager percentage is, bijvoorbeeld 75%, dan wil ik dat er staat "Subtotaal op basis van 75%"

Het percentage staat op een ander blad en het lukt prima om dat percentage in bovenstaande zin te verwerken, maar een ALS/DAN krijg ik niet voor elkaar. Ik had dit:

=ALS(Basisgegevens!B55<99;"Subtotaal op basis van " & (Basisgegevens!B55*100) & "%";" ")

Als ik in cel B55 100 invul, blijft hij geven "Subtotaal op basis van 100%" terwijl hij dan juist blanco moet zijn...

De celeigenschappen van B55 staan op percentage.
 
Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic van 2003, dus lang niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan