• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als dan functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dezilk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hey allen,

Ik ben bezig met een excel sheet waarin ik de windbelasting bereken.
Hierin heb ik een drietal windgebieden die onbebouwd en bebouwd worden berekend. Indien de waarde uit de kolommen met de windgebieden bebouwd groter worden dan de waarden met onbebouwd wil ik dat excel de waarde uit de kolom onbebouwd weergeeft. Ik heb het geprobeerd met een 'als' en 'if' functie maar daarin krijg ik steeds foutmeldingen.
Ik heb als bijlage de excel file bijgevoegd.
Ik hoop dat iemand kan helpen, bij voorbaat dank.
En iedereen een goede kerst toegewenst natuurlijk.

Groetjes,

Wim

Bijlagen

• plaatje excel.jpg
    plaatje excel.jpg
    98 KB · Weergaven: 55
Hang je Excel bestandje - wel gezipt - eens bij. Je mag het inkorten tot enkel het essentiële.

Welke cellen moeten er juist aangepast worden?

Wat doet trouwens de formule in cel E11?

De formule in E11 is fout.
De kolommen EFG moeten aangepast worden aan kolommen BCD.
Dus als kolom E groter wordt dan kolom B, dan moet in kolom E de waarde van kolom B worden weergegeven. Idem voor c en f, en d en g.

Bijlagen

In E11:

=MIN(B11;0,5*1,25*((2,5*E$3*(LN(($A11-E$5)/E$4)))^2)*(((E$6/(LN(($A11-E$5)/E$4)))*3,5*2)+1)/1000)

rest is analoog.

klaar!

bedankt het werkt!

Zit alleen nog met een aantal cellen die niet werken, maar daar moet ik sowieso nog iets aan aanpassen, maar dat ga ik zelf nog eff proberen.

In ieder geval bedankt alvast!

Groetjes

Wim

Graag gedaan naamgenoot.

Je ziet dat je het vaak niet te ver hoeft te zoeken... :)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan