• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als dan, maar dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, acces is ook niet zo ok hiervoor.
Het is meer een data verwerker, maar geen reken progje.
Met excel moet het zeker gaan lukken.

Als ik goed begrijp:
ongeveer 100 klanten
Ongeveer 2000 artikelen,
15 kortingslijsten. (maakt dus 16 prijslijsten)
Per klant is 1 van de kortingslijsten van toepassing.

Tot zover een fluitje van een cent, op 1 knopje na, en die ga ik uitproberen / samenstellen in excel.
Eventueel mag jou kennis mij de volgende zaken emailen; alles in (een) excel document(en).
Klant gegevens (klantnummers?)
Welke klant welke kortingslijst van toepassing.
Kortingslijsten in procenten ! En welk product daarbij hoort.
Productlijsten (productnummers?)
Prijslijst, excl (of incl) btw.
Hoeveel btw. 6% of 19%? Op welke producten afwijkend?

Moet de huidige opzet gebruikt worden? Dus een order regel of 5, en 1 kopie voor de klant en 1 kopie voor eigen gebruik?

Ik hoor het wel.
Ik ga alvast wat in elkaar sleutelen.

Edit: En het is me gelukt.
Met een test document, en fictieve gegevens is het me gelukt om aan bovengenoemde eisen te voldoen.
Ook dat ene knopje werkt.
Ik hoor het wel.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb hier een test-bestandje met fictieve gegevens.
Het is even voor de werking van het geheel, niet voor de layout of de opzet.
Ook niet voor de kosten.

Kun je navragen / demonstreren of een en ander zo correct is?
Ik heb het document afgeschermd. (auteur blablabla :D)
Blad "factuur" is dicht.
Blad "Lijsten" is deels aan te passen.
Formules zijn onbereikbaar, en hulp-cellen zijn verborgen.

Uiteindelijk krijg je 1 document met daarin de lijsten, en 1 document met een lege factuur.

Laat maar weten.

Edit: om 1 of andere reden wil een .zip bijlage van 11 Kb niet meekomen. :(

Laatst bewerkt:
Forum is inmiddels gerepareerd. (Held is een held ! :thumb:)
Nogmaals een poging de bijlage te plaatsen.

Wat ik graag wil weten, of dit concept hetgeen is wat de klant zoekt.
Niet de layout, maar het princiepe.
De gegevens zijn fictief.

Laatst bewerkt:
er zijn 100 productgroepen, 17 klantgroepen en een stuk of 11 kortingen. Het is mooi als dit zoveel mogelijk kan worden gekoppeld. Van het Vertikaal Zoeken heb ik echt nog geen kaas gegeten. Ik heb wel een echt goed boek waaruit ik nog iets kan halen, maar anders houd ik me aanbevolen voor wat nadere uitleg. Die eerder beschreven stappen klinken wel, maar als kennis over de terminologie ontbreekt, kom je nog weinig verder.

Beste Paul,

hoezo suf. Ik zag steeds dat Paul RT had gereageerd en dan zag ik de pagina zonder extra's dus ik dacht steeds dat ik een oude mail opende. Nu zie ik zomaar dat ik op de vervolgpagina moet zitten. Daar kom je dus niet direct in terecht als je de link in de mail aanklikt. Mijn oprechte verontschuldigingen! Ik ga er even helemaal op in, alle berichten van pagina 2 die ik niet heb meegekregen.

Wat jammer dat ik niet kan zien hoe het één en ander tot stand is gekomen. Het is de bedoeling dat ik dit helemaal zelf kan. Op zich is het wel mooi dat iemand anders ook niet onbedoeld de boel overhoop kan halen.

Zodra mijn ontwerp werkt, dan krijg je een kopie en je unlock wachtwoord.
Dan kun je alles zien, en doen.
(maar houdt het orrigineel heel ;))

Ennuh, als je een mail-notificatie klikt uit van het forum, dan heb je toch een link met "newpost" erin?
Dan kom je op JOU eerst-ongelezen-bericht van dit topic.

Je hebt een mail als volgt:
Beste Malicka,

Paul-RT heeft zojuist gereageerd op een vraag waar je voor bent aangemeld met de titel - als dan, maar dan anders - in het Excel forum van Helpmij.nl Forum.

Deze vraag kun je vinden op:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=272674&goto=newpost * klik *
blablablablabla

ik ben het direct gaan proberen en weet je wat? De ene keer kom ik op pagina 1 en de andere keer aan het begin van 2 en weer een andere keer krijg ik jouw stukje voorgeschoteld.

gefeliciteerd

Trouwens, je bent deze maand precies drie jaar een Helpmij fanaat. Gefeliciteerd:D

Ik verheug me op hetgeen er gaat komen. Alvast welterusten.

Pppppffffffffffffff, en al 4.476 berichten and counting.
Hoe houdt ik het vol.......

Volgens mij is het best mogelijk in excel. Je krijgt alleen veel werkbladen voor alle kortingstabellen. Bijgesloten heb ik een simpel voorbeeldje van een kortingstabel. Misschien brengt het je op nieuwe ideeen.
Overigens acces kent een sjabloon database genaamd Orderverwerking. Deze kun je zo aanmaken zonder acces-kennis. Kies voor <bestand>, <nieuw> en kies in het menu vervolgens het tabblad databases. Misschien kun je die database wel gebruiken of aanpassen zodat hij aan je wensen voldoet.

Groeten,

M.

Bijlagen

@ HierenNu:
Weet je, die korting tabellen zijn precies 15 kolommen in 1 tabblad.
Dat is voldoende.
Per artikel dus 1x de orriginele prijs, en per korting tabel 1x de procenten korting (of nul)
Er zijn vast wel artikelen die geen of dezelfde korting krijgen.
Simpel kopieren dus.
Zo gedaan.....

En het geheel werkt al, maar Malicka moet nog even reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan