• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als de waarde begint met 4500 dan geen uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
273
HSV heeft geweldig geholpen met deze inmiddels, lastige en complexere sheet , maar we zijn er bij na

in het voorbeeld bestandje staat een weeklijst, en daar met tekstvelden het een en ander verduidelijkt

het komt er op neer dat als een in kolom E een getal staat van die begint met 4500 de uren in kolom F niet mee geteld mogen worden in het totaal
en ook niet in de totaal telling van die dag ( bijvoorbeeld in H 36 )

ik denk met een ALS formule , maar een tijdje zitten te oefenen maar zonder het juiste resultaat , wiei kan helpen ?

Bekijk bijlage voorbeeldbestandje ALS.xls
 
Met de volgende formule lukt het, maar dan moet je wel zorgen dat de waarden in kolom E tekst zijn en geen getallen.
Weet niet of dat een optie is ?

Code:
=SOM.ALS(E36:E44;"<>4500"&"*";F36:F44)


Gr,

Joske
 
Andere optie

Code:
=SUMPRODUCT((LEFT(E36:E44;4)<>"4500")*(F36:H44))
 
Laatst bewerkt:
Met de volgende formule lukt het, maar dan moet je wel zorgen dat de waarden in kolom E tekst zijn en geen getallen.
Weet niet of dat een optie is ?

Code:
=SOM.ALS(E36:E44;"<>4500"&"*";F36:F44)


Gr,

Joske

helaas dat is geen optie het is echt een getal
 
Andere optie

Code:
=SUMPRODUCT((LEFT(E36:E44;4)<>"4500")*(F36:H44))

helaas VenA dit geeft een foutnelding # NAAM ????

heb je hem geprobeerd in het voorbeeld bestandje ?
 
Of:
Code:
=som.als(e37:e44;"*";f37:f44)
 
Al dat quoten is niet nodig. Als je een Nl versie gebruikt dan moet je de formule even vertalen. SUMPRODUCT() = SOMPRODUCT(), LEFT() = LINKS()
 
In je voorbeeldbestand komt er toch echt een 2 naar voren.
 
in F 55 zal dezelfde formule moeten staan ,om de 4500 niet mee te tellen

ik heb het volgende ingevuld =SOMPRODUCT((LINKS(E6:E54;4)<>"4500")*(F6:F14;F16:F24;F26:F34;F36:F44;F46:F54))
dit geeft als foutwaarde #WAARDE!


wat doe ik hier verkeerd ?
 
Code:
=som.als(e6:e54;"*";f6:f54)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan